آفتاب
نطق میان‌دستور

محمدی: قوای سه گانه الزامات نه‌گانه اجرای برجام را نصب‌العین قرار دهند

محمدی: قوای سه گانه الزامات نه‌گانه اجرای برجام را نصب‌العین قرار دهند

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که قوای سه‌گانه موظف هستند که الزامات نه‌گانه قید شده در نامه مقام معظم رهبری را نصب‌العین قرار دهند تا از هرگونه خسارات وارده ناشی از نقاط ضعف و ابهام برجام پیشگیری شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داوود محمدی در نطق میان دستور در صحن علنی امروز (دوشنبه) با تسلیت شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، از منشور حکمت‌آمیز و نقشه راه ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری برای اجرای برجام قدردانی کرد و گفت: این منشور برگرفته از روح آزادگی و ظلم ستیزی نهضت عاشورا است.

وی با قدردانی از تلاش‌های دولت و نمایندگان مجلس برای به سرانجام رساندن برجام گفت: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری نمایندگان با تصویب قانونی محتاطانه راه درست را پیش روی دولت قرار دادند. بی‌تردید اجرای دقیق الزامات نه‌گانه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان فصل‌الخطاب در موضوع برجام باعث تحکیم و تقویت وفاق و انسجام ملی و سد محکمی در برابر راه‌های نفوذ آمریکا و معادان نظام و ضامن حفظ بقای کامل حقوق هسته‌ای ملت ایران خواهد شد.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: همه قوا موظف هستند به منظور پیشگیری از ورود خسارات ناشی از نقاط ضعف و ابهام برجام، موارد مذکور را نصب‌العین قرار داده و نسبت به اجرای آن تمامی تلاش و اهتمامشان را به کار گیرند.

محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه تکیه بر اقتصاد مقاومتی یکی از مهم‌ترین فرازها و محورها برای رسیدن به این اهداف است، گفت: باید موضوع اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه و به منظور توسعه پایدار و رفع نیازهای امروز کشور بدون دست‌اندازی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نسل‌های آینده مدنظر قرار گیرد که تحقق این مهم جز بر مبنای جهان‌بینی توحیدی، مهندسی فرهنگی و تکیه بر علم و فن امکان‌پذیر نیست.

به گفته وی، توجه به نوآوری در فناوری و صادرات و محصولات خدمات علمی و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان باید در سبد سیاست‌های اقتصاد کشور قرار گیرد.

نماینده مردم قزوین در ادامه با تاکید بر لزوم پیگیری فاجعه مصیبت‌بار منا با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های حقوقی، قضایی و دیپلماسی دولتی و عمومی گفت: نباید این فاجعه عمیق به مرور به فراموشی سپرده شود، کما اینکه متاسفانه به جز نهیب حیدری رهبری فرزانه انقلاب اسلامی هیچ صدای دیگری از جهان اسلام علیه این بی‌لیاقتی و بی‌عرضگی بلند نشد.

وی با بیان اینکه کشورهای مسلمان موظف به دفاع از حقوق مردم خود هستند، افزود: سکوت مدعیان حقوق بشر در مورد فاجعه منا اتفاق بدی است. آنهایی که فریادشان گوش عالمیان را کر می‌کند، در این فاجعه سکوت کردند. اگر آنها واقعا برای انسان و انسانیت جایگاهی قائل هستند، چگونه در قبال این فاجعه باعث کشته شدن بیش از 7500 انسان شد، سکوت کرده‌اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش ضمن قدردانی از وزیر ارتباطات در عمل به تعهداتش در توسعه زیرساخت‌های این استان خواستار پوشش اینترنت پرسرعت در تمامی روستاهای حوزه انتخاباتی‌اش در ایام دهه فجر شد.

محمدی همچنین از وزیر راه برای بهبود وضعیت راه حوزه انتخابیه‌اش قدردانی کرد و بر لزوم پرداخت مطالبات پیمانکاران جهت تکمیل جاده‌ها تاکید نمود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت فرهنگیان گفت: موضوع رتبه‌بندی معلمان در تمامی فرهنگیان انجام نمی‌شود و بسیاری از نیروهای خدماتی کم سابقه و بازنشسته را مشمول نمی‌شود و سقف پرداختی نیز مطابق با قول وزیر نیست که باید به این وضعیت رسیدگی شود.

نماینده مردم قزوین در پایان از وزارت جهاد کشاورزی خواستار پیگیری وضعیت کشاورزان و پرداخت پول خرید تضمینی کشمش شد.

انتهای پیام

کد N1003891

وبگردی