آفتاب

ادامه تنش‌های سیاسی در مالدیو در پی ترور ناکام

ادامه تنش‌های سیاسی در مالدیو در پی ترور ناکام

رییس‌جمهوری مالدیو پس از بازداشت معاونش به اتهام تلاش برای ترور وی، او را تهدیدی علیه امنیت ملی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از بازداشت احمد ادیب، معاون رییس‌جمهوری مالدیو به محض بازگشت از سفر رسمی‌اش، سربازان و نیروهای پلیس گشت‌زنی در خیابان‌های پایتخت را آغاز کردند. بازداشت ادیب در پی اخراج مقامات دولتی در مالدیو که منجر به افزایش تنش‌های سیاسی و تخریب تصویر این کشور در بازار گردشگری شده، صورت گرفت.

در همین حال عبدالله یامین عبدالقیوم، رییس‌جمهوری مالدیو در برنامه‌ای تلویزیونی درباره بازداشت معاونش گفت: «معاون رییس‌جمهور برای حفظ امنیت کل کشور بازداشت شده است.»

رییس‌جمهوری مالدیو در جریان انفجار 28 سپتامبر در قایق تندرواش که از سوی مقامات به عنوان اقدامی در جهت ترور اعلام شد، آسیبی ندید. اما سه تن از جمله همسر وی مجروج شدند. یامین با این حال ادعا کرد، وسایل مورد نیاز برای ساخت بمب در محلی متعلق به شرکای ادیب در پایتخت کشف شده است و به دنبال حمله نیروهای پلیس به محل اقامت دوستان نزدیک ادیب مواد ساخت بمب به دست آمد. اتهامات زیادی در این میان متوجه معاون رییس‌جمهوری مالدیو است.

دادگاه حکم بازداشت 15 روزه ادیب را برای ارائه زمان کافی به پلیس جهت انجام تحقیقات لازم در این زمینه را صادر کرده است. یامین که در نوامبر 2013 پس از انتخاباتی مناقشه‌آمیز به قدرت رسید، محمد نشید، رهبر منتخب این کشور را در ماه مارس با اتهاماتی مرتبط با تروریسم به حبسی 13 ساله فرستاد. بسیاری معتقدند این اتهامات تلاشی برای ساکت کردن نشید به عنوان مهم‌ترین اپوزیسیون این کشور بوده است.

انتهای پیام

کد N1003802

وبگردی