آفتاب
ضمن محکوم کردن حمله به مصطفی برغوثی؛

هنیه خواهان حمایت از انتفاضه جدید فلسطینی‌ها شد

هنیه خواهان حمایت از انتفاضه جدید فلسطینی‌ها شد

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" طی تماسی تلفنی با مصطفی برغوثی، دبیرکل کمیته ابتکار ملی فلسطین، تجاوز جنایتکارانه شنبه شب گذشته علیه وی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، اسماعیل هنیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در جریان این تماس تلفنی خاطرنشان ساخت: «این تلاش‌های نافرجام نمی‌تواند باعث توقف انتفاضه شود یا افرادی را که در راه خدمت به ملت خود تلاش می‌کنند، از ادامه راه بازدارد.»

هنیه همچنین بر لزوم شناسایی و معرفی عاملان این جنایت تاکید کرد و گفت: این حادثه نباید مانند موارد قبلی به ذکر این نکته که حمله توسط فرد ناشناس صورت گرفته است، محدود شود؛ حتی اگر عاملان این اقدام از مزدوران باشند.

از سوی دیگر، مصطفی برغوثی هم ضمن تقدیر و تشکر از هنیه خاطرنشان کرد که این تلاش‌ها جز باعث پافشاری و پایبندی بیشتر ملت فلسطین بر طرح‌ها و اقدامات خود نخواهد شد و هر چه سریعتر باید عاملان این جنایت معرفی شوند.

افراد ناشناس نیمه شب گذشته به مصطفی برغوثی دبیرکل کمیته ابتکار ملی فلسطین و عضو پارلمان فلسطین حمله کردند و با وارد کردن ضربه به وسیله شیء تیز به گردن وی در شهر رام الله واقع در وسط کرانه باختری او را زخمی کردند.

برغوثی خاطرنشان کرد: « مهاجمان دو نفر بودند که صورت یکی از آنها باز بود و با حمله به من در مقابل منزلم در محله طیره واقع در غرب رام الله ضربه‌ای را با شیء تیز به گردن من وارد کردند.»

همچنین هنیه در سخنرانی طی همایشی که حماس در صیدا در جنوب لبنان برگزار کرده بود، تاکید کرد که باید از انتفاضه جدید فلسطین حمایت شده و برای ادامه و گسترش آن تا تحقق اهداف آن که همان آزادی و استقلال است، تلاش شود.

هنیه مخالفت خود را با تلاش‌های آمریکا برای فرو نشاندن انتفاضه جدید اعلام کرد و افزود: هر تلاش برای نابودی انتفاضه و حقوق ملت فلسطین شکست خواهد خورد.

او افزود: فلسطینی‌ها مقابل فرصتی تاریخی و نقطه عطف مهمی در تاریخ خود هستند و ملت و تمامی گروه‌های فلسطینی باید به حمایت از انتفاضه بپردازند تا حقوق خود را بازیابند و به اشغال پایان دهند.

این رهبر حماس آمادگی این جنبش را برای توافق بر سر استراتژی یکپارچه جهت حمایت از انتفاضه اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N1003764

وبگردی