آفتاب

آمریکا نگران عملیات‌های روسیه در نزدیکی کابل‌های زیر آبی

آمریکا نگران عملیات‌های روسیه در نزدیکی کابل‌های زیر آبی

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، حضور زیردریایی و کشتی‌های جاسوسی روسیه در نزدیکی کابل‌های زیردریایی که حامل اکثر ارتباطات اینترنتی جهان است، موجب نگرانی مقام‌های آمریکایی شده است چرا که مسکو می‌تواند در زمان درگیری از این خطوط به نفع خود استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، هنوز هیچگونه شواهدی وجود ندارد که حاکی از قطع شدن این کابل‌ها باشد اما به دنبال افزایش فعالیت نظامی روسیه در سراسر جهان این نگرانی در میان مقام های آمریکایی و متحدان آن به وجود آمده است.

این روزنامه به نقل از فرماندهان نیروی دریایی و مقام های اطلاعاتی گزارش داد که آنها شاهد فعالیت‌ شدیدتر روسیه در امتداد مسیرهای شناخته‌شده کابل های زیر دریایی از دریای شمال به شمال شرق آسیا و آب‌های نزدیک ایالات متحده آمریکا هستند. ویلیام مارکز، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا گفت: این مساله موجب نگرانی است که بشنویم کشوری در حال دستکاری کابل‌های ارتباطی است. با این حال به دلیل ماهیت عملیات‌های زیردریایی ما درباره جزئیات صحبت نمی کنیم.

آمریکا ماه گذشته به دقت بر فعالیت کشتی جاسوی روسی موسوم به "یانتار" نظارت کرد. این کشتی به دو شناور زیردریایی مجهز است و در نزدیکی ساحل شرقی آمریکا به سمت کوبا مشغول گشت‌زنی بود که محل عبور یکی از کابل ها به سمت پایگاه آمریکا در خلیج گوآنتانامو است.

انتهای پیام

کد N1003712

وبگردی