آفتاب
با اشاره به نامه رهبری به رییس‌جمهور درباره برجام،

علوی: نامه رهبری درباره برجام، کشور را در برابر خطرات احتمالی بیمه می‌کند

علوی: نامه رهبری درباره برجام، کشور را در برابر خطرات احتمالی بیمه می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: نامه رهبری به رئیس جمهور در رابطه با برجام، کشور را در برابر خطرات احتمالی دشمنان بیمه کرده و مانع از نفوذ هر قدرتی به کشور خواهد شد.

احسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رابطه با هر مسئله‌ای در کشور، نظری نهایی و فصل الخطاب بوده و ایشان همیشه در مواقع حساس و ضروری سخنان خود را راهنمای مسئولان و ملت قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نظرات رهبری در هر زمینه‌ای موثر و کارآمد است افزود: نامه رهبری به رئیس جمهوری در رابطه با برجام نیز مانند سایر موارد، در جهت منافع ملی و تامین امنیت کشور بوده و دولت و سایر مسئولان باید آن را نصب العین خود قرار داده و خود را ملزم به اجرای آنها بدانند.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان عنوان کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب بر عملکرد و اداره کشور به طور کامل اشرافیت دارند، این نامه را نیز بر اساس منافع کشور نگاشته‌اند و این توصیه‌ها و اجرای آن از سوی دولت، کشور را در برابر خطرات احتمالی آینده مصون کرده و نقاط نفوذ به کشور را مسدود می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر توصیه‌های رهبری از ابتدای مذاکرات و پیروی دولت در این رابطه نبود، ممکن بود مشکلاتی در این رابطه به وجود آید که خوشبختانه توصیه‌ها و راهنمایی‌های رهبری، پیروزی تضمینی ایران را رقم زد.

علوی بیانات مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان به مجموعه مذاکره کننده را عاملی موثر در این پیروزی دانست و آن را تضمین کننده اجرای برجام و همچنین از بین برنده نگرانی‌ها در رابطه با اجرای آن عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضور وزیر امور خارجه با تمام توان در همه مراحل مذاکره و در نهایت پیروزی همراه با حفظ منافع ایران، موید تاثیرپذیری مطلوب این تیم از سخنان رهبری است.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در پایان با اشاره به اینکه نظارت ایران بر اجرای برجام از سوی 1+5 ضروری است، یادآور شد: تیم مذاکره کننده ایرانی که از ابتدا منافع ملت را در نظر گرفته‌اند باید همچنان در این راستا ثابت قدم و استوارانه نظارت خود را بر اجرای برجام نیز ادامه داده و مانع از زیرپا گذاشتن منافع ملت شوند.

انتهای پیام

کد N1003464

وبگردی