آفتاب

صلیب سرخ به شدت نگران آثار جنگ در تعز است

صلیب سرخ به شدت نگران آثار جنگ در تعز است

کمیته بین المللی صلیب سرخ با ابراز نگرانی از آثار انسانی درگیری ها در تعز اعلام کرد گلوله باران کور و بی هدفِ مناطق غیرنظامی در این شهر مانع ورود منابع ضروری به مردم می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، «آنتوان گران« رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن گفت: شرایط در تعز بسیار ناگوار است، حتی در مقایسه با شرایط نابسامان در دیگر نقاط کشور، حدود نیمی از بیمارستانها که بسته شده اند و دسته های مجروحان نیازمند درمان هستند. پس از گلوله باران و حملات هوایی در روز گذشته، بیمارستانها تعداد ۲۲ کشته و ۱۴۰ مجروح را گزارش کرده اند.

وی افزود: ما در طول پنج هفته گذشته از طرفهای مربوطه خواسته ایم تا مجوز تحویل داروهای ضروری به بیمارستان الطَورا را صادر کنند، ولی این درخواست تا حال هیچ نتیجه ای نداشته است. این محموله برای نجات جانها حیاتی است.

در پی بیش از ۶ ماه نبردهای زمینی، حملات هوایی و بمبارانِ فزاینده در سطح تعز، مردم این شهر اکنون با کمبود شدید آب، غذا، برق، گاز و سوخت دست و پنجه نرم می کنند.

گران یادآور شد: ما به شدت نگران هستیم، نه فقط به دلیل محدودیت هایی که برای ورود اقلام ضروری به داخل یمن اعمال شده، بلکه به خاطر محدودیت جابجایی در داخل کشور. ما توانسته ایم غذا و دیگر اقلام پایه را در میان آوارگان در نواحی اطراف تعز توزیع کنیم، اما ورود کالا به داخل شهر کماکان بسیار مشکل است، که این به نوبه خود به شرایط انسانی نگران کننده ای ختم شده است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ از تمامی طرفهای درگیر خواست تا حمایت و حفاظت کافی از غیرنظامیان و زیرساختهای غیرنظامی را تضمین و محدودیت های وضع شده برای ورود و جابجاییِ اقلام ضروری به داخل و در سطح یمن را رفع نمایند. طرف های درگیر باید کمک های بشردوستانه را خود تأمین و یا به سازمانهای بشردوستانه اجازه دهند تا بی غرضانه کمک های بشردوستانه را به دست کسانی برسانند که بیشترین صدمات را از جنگ دیده اند.

کد N1003434

وبگردی