آفتاب

امکان بسته شدن مرزهای کشورهای بالکان به روی پناهجویان

امکان بسته شدن مرزهای کشورهای بالکان به روی پناهجویان

رهبران بلغارستان، رومانی و صربستان خواستار یک راه حل از سوی اتحادیه اروپا برای بحران مهاجرت شدند و هشدار دادند که اگر کشورهای دیگر اروپایی از پذیرش پناهجویان جدید خودداری کنند، کشورهای دیگر نیز مرزهای خود را می‌بندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بویکو بوریسف، نخست وزیر بلغارستان روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که سه کشور حوزه بالکان این آمادگی را ندارند که به یک منطقه امن برای هزاران پناهجو از کشورهای جنگ زده سوریه و افغانستان که به اتحادیه اروپا می‌رسند، تبدیل شوند.

مجارستان، از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مرزهای خود را به سمت صربستان وکرواسی بسته و همچنین اسلوانی تهدید کرده است که اقدام مشابهی انجام خواهد داد.

در همین راستا بوریسوف هشدار داد که اگر دیگر کشورهای اتحادیه اروپا چنین کاری را انجام دهند، بلغارستان، رومانی و صربستان نیز اینگونه عمل کرده و مرزهای خود را به طور همزمان خواهند بست.

ویکتور پونتا، نخست وزیر رومانی پس از مذاکرات با رهبران رومانی و صربستان اعلام کرد: ما نمی‌توانیم منطقه امنی برای مهاجران در کشورمان ایجاد کنیم. اگر کشورهای دیگر مرزهای خود را ببندند و برای ممانعت از ورود پناهجویان سیم خاردارهایی را بکشند ما نیز این حق را خواهیم داشت که برای حفاظت از کشورخود این کار را انجام دهیم اما این اقدام مناسبی نیست.

همچنین نخست وزیر بلغارستان گفت: سه کشور بالکان خواهان یک توافق اروپایی برای ایجاد منطقه امن در ترکیه هستند تا پناهجویان وارد مرزهای اتحادیه اروپا نشوند.

انتهای پیام

کد N1003242

وبگردی