آفتاب
بروجردی در دیدار رئیس شورای عالی انقلاب یمن :

مردم یمن با ایستادگی دربرابر حملات وحشیانه آل سعود دنیا را بیدار کرده‌اند

مردم یمن با ایستادگی دربرابر حملات وحشیانه آل سعود دنیا را بیدار کرده‌اند

رئیس شورای عالی انقلاب یمن و هیات همراه ظهر امروز با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، "نایف قانص" رئیس شورای عالی انقلاب یمن و هیات همراه ظهر امروز یکشنبه (سوم آبان ماه 1394) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72 تن از یاران باوفای آن حضرت در واقعه کربلا،به رشادت‌های مردم یمن در برابر تجاوزات و تعدیات رژیم آل سعود اشاره کرد و افزود: مردم یمن با ایستادگی دربرابر حملات وحشیانه آل سعود، دنیا را نسبت به تحولات خونبار یمن بیدار کرده‌اند.

وی با انتقاد از سکوت کشورها و محافل بین المللی در برابر جنایات آل سعود در حق مردم مظلوم یمن مطرح کرد: هر روزه بر تعداد زنان و مردان و کودکان یمنی که بر اثر حملات وحشیانه آل سعود به شهرها و مراکز درمانی- بیمارستانی و تاسیسات زیر بنایی یمن به خاک و خون کشیده می‌شوند بیشتر می‌شود در حالی که کشورهای حامی حقوق بشر و محافل بین المللی تنها نظاره‌گر این تحولات هستند و اقدامی برای توقف آن نمی‌کنند.

حکام عربستان مقصر اصلی بروز فاجعه منا و کشته شدن هزاران زائر بیت الله الحرام

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که حکام عربستان که خود مقصر اصلی بروز فاجعه منا در ایام حج و کشته شدن هزاران زائر بیت الله الحرام بودند و تاکنون با عدم پاسخگویی، ناکارآمدی و بی‌کفایتی خود را بیش از پیش به جهانیان اثبات کرده‌اند، با اقدام به محاصره یمن مانع کمک رسانی به آسیب دیدگان و مجروحان یمنی توسط هلال احمر و سایر سازمان‌های امدادی می‌شوند.

کشورهای‌اسلامی باید برای پایان دادن به حملات هوایی و محاصره یمن توسط آل سعود همکاری کنند

بروجردی در پایان این دیدار با تاکید مجدد بر وجود راه‌حل سیاسی براساس مشارکت همه گروه‌های یمنی برای حل بحران این کشور،تصریح کرد: جامعه جهانی بویژه کشورهای اسلامی باید برای پایان دادن به حملات هوایی و محاصره یمن توسط آل سعود و آغاز گفت‌وگوهای سیاسی گروه‌های یمنی، همکاری کنند.

اوج عشق و علاقه مردم ایران به اهل بیت (ع) را در این سفر درک کردیم

"نایف قانص" رئیس شورای عالی انقلاب یمن نیز دراین دیدار با تسلیت ایام محرم گفت: من و همراهانم در این سفر اوج عشق و علاقه مردم ایران به ائمه اطهار و اهل بیت (علیهما) را درک کردیم.

وی با اشاره به تلاش‌های خود و دیگر اعضای شورای عالی انقلاب یمن برای رساندن صدای مظلومیت مردم یمن به سایر کشورها،افزود: در سفر به کشورها منطقه سعی براین داریم تا با رساندن پیام مردم مظلوم یمن به گوش جهانیان اعلام کنیم که تا پای جان در برابر تجاوزات دشمنان یمن ایستادگی خواهیم کرد.

رئیس شورای عالی انقلاب یمن با قدردانی ازحمایت‌های معنوی ایران از مردم یمن،تاکید کرد: از ملت ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم تا از طریق ارتباطات پارلمانی با مجالس دیگر کشورها ضمن تشریح واقعیت‌ها، مانع از تداوم حملات وحشیانه به مردم بی‌دفاع یمن گردند.

وی در پایان این دیدار از نهادهای امدادرسان کشورمان در خصوص ارسال کمک‌های بهداشتی و درمانی برای آسیب دیدگان یمنی درخواست کمک کرد.

دراین دیدار اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.

انتهای پیام

کد N1003192

وبگردی