آفتاب
اخبار امنیتی افغانستان؛

دستگیری ۶ تروریست پیش از موفقیت/۷۶۰ کشته طالبان در طول ۲ ماه

دستگیری ۶ تروریست پیش از موفقیت/۷۶۰ کشته طالبان در طول ۲ ماه

منابع نظامی افغانستان از دستگیری ۶ تروریست پیش از ارتکاب عملیات در ولایت «ننگرهار» خبر داده و اعلام کردند که در جریان حملات دو ماه گذشته، ۷۶۰ تن از عناصر طالبان را کشته و ۲۱۷ نفر را زخمی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های افغانستان، سازمان امنیت ملی افغانستان در جریان یک عملیات ویژه موفق شد ۶ تروریستی که قصد انجام عملیات های تروریستی در ولایت «ننگرهار» را داشتند، دستگیر کند.

برنامه این افراد حمله به لایه های امنیتی در منطقه «ولسوالی غنی خیل» در حومه ولایت ننگرهار بود؛ اما نیروهای امنیتی افغان توانستند آنان را پیش از ارتکاب عملیات تروریستی دستگیر کنند.

به گفته مقامات امنیتی افغان، از این افراد انواع اسلحه و مین ضد نفر و نیز مقادیری مواد منفجره کشف و ضبط شده است.

خبر دیگر اینکه بر اساس بیانیه صادره توسط وزارت دفاع افغانستان، ۷۶۰ عضو طالبان در جریان حملات دو ماه گذشته نیروهای ارتش در ولایت «هلمند» کشته شده اند.

وزارت دفاع افغانستان در این باره اعلام کرد: طی دو ماه گذشته ۷۶۰ نفر از طالبان در جریان علمیات های نیروهای دولتی کشته، و ۲۱۷ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

این در حالیست که پس از اعلام خروج نیروهای آمریکایی از این کشور در سال ۲۰۱۴ تا کنون، افزایش تنش ها و درگیری ها میان عناصر طالبان و نیروهای نظامی افغانستان افزایش یافته که این امر به بهانه ای برای بازگشت نظامیان خارجی به این کشور مبدل شده است.

به دنبال تمدبد مأموریت استرالیا و آلمان و قصد آن ها برای ادامه حضور در افغانستان، کشورهای ایتالیا و ترکیه نیز تمدید حضور نظامیان خود در این کشور را اعلام کرده اند. این در حالیست که هم اکنون ایتالیا ۷۶۰ و ترکیه ۵۰۰ نظامی در افغانستان دارند و قرار است سطح کنونی این نیروها پس از سال ۲۰۱۶ همچنان حفظ شود.

کد N1003161

وبگردی