آفتاب
دستگیری اتباع ایرانی توسط آمریکا؛

افخم: پیگیری دولت ایران برای آزادی اتباعش با قوت ادامه دارد

افخم: پیگیری دولت ایران برای آزادی اتباعش با قوت ادامه دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه حکم صادره برای مظفر خزاعی تبعه ایرانی زندانی در آمریکا را کاملا ناعادلانه و اقدام دولت آمریکا در دستگیری و زندانی کردن اتباع ایرانی بدلایل واهی و بی پایه را غیرقابل قبول خواند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مرضیه افخم افزود: متاسفانه شماری از اتباع کشورمان به دلایل غیر موجه و اتهام نقض تحریم‌های غیرقانونی و نامشروع در آمریکا و چند کشور دیگر زندانی می‌باشند و در طی چند سال گذشته اقدامات و پیگیری‌های مستمر حقوقی و سیاسی برای اثبات بیگناهی و آزادی ایشان صورت گرفته است و این تلاش‌ها کماکان ادامه دارد.

وی همچنین گفت: چند نفر از ایرانیانی که در خارج از آمریکا دستگیر شده‌اند، علیرغم درخواست و فشار امریکا به کشورهای دیگر برای تحویل ایشان به ایالات متحده، بی‌گناهی شان به اثبات رسیده و این افراد آزاد شده‌اند و پیگیری دولت ایران برای آزادی اتباعش با قوت ادامه دارد.

وی با اشاره به این‌که «جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است دستگیری اتباع خود به دلایل واهی و ادعای نقض تحریم‌ها را غیرقانونی و خلاف حقوق بین‌الملل می‌داند، بر بیگناهی این افراد تاکید وخواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان شد.

انتهای پیام

کد N1003111

وبگردی