آفتاب

تمایل ایالات متحده برای کمک به توسعه انرژی هسته‌ای ویتنام

تمایل ایالات متحده برای کمک به توسعه انرژی هسته‌ای ویتنام

معاون وزیر خارجه ایالات متحده در امنیت بین‌المللی و منع گسترش اعلام کرد: ایالات متحده تمایل دارد تا به برنامه انرژی هسته‌ای ویتنام کمک کند چه ویتنام مبادرت به خرید تکنولوژی ایالات متحده بکند یا از انجام آن خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ویتنام نت، توماس کانتری من، معاون وزیر خارجه ایالات متحده در امنیت بین‌المللی و منع گسترش در خلال دیدارش از ویتنام در اواسط ماه اکتبر بر ضرورت تشکیل کمیته مستقل از دولت و دیگر سازمان ها تاکید کرد تا آن‌ها مسئول کنترل امنیت نیروگاه های هسته‌ای و تضمین عملکرد موثر و شفاف آن‌ها باشند.

این اظهارات مورد توجه دانشمندان ویتنامی قرار گرفت و آن‌ها فکر می‌کنند ایالات متحده در کنترل امنیت نیروگاه های هسته‌ای به ویتنام کمک خواهد کرد.

ایالات متحده می‌داند که ویتنام در حال بررسی ساخت اولین نیروگاه انرژی هسته‌ای است و این کشور در حال جذب حمایت روسیه برای انجام این پروژه است.

تحلیلگران می گویند ایالات متحده معتقد است که نیروگاه های انرژی هسته‌ای با تکنولوژی های پیچیده ای اداره می‌شوند که نیازمند نظارت نهادهای بی طرفی است.

یک توافق همکاری جامع بین ویتنام و ایالات متحده در زمینه مشاوره، تحقیق و توسعه و آموزش و خدمات انرژی هسته‌ای در اواخر اکتبر 2014 امضا شده بود.

انتهای پیام

کد N1003062

وبگردی