آفتاب
با انتقاد از سیاست‌های اوباما در خاورمیانه

بوستون هرالد: ایران و روسیه راه خود را در منطقه دنبال می‌کنند

بوستون هرالد: ایران و روسیه راه خود را در منطقه دنبال می‌کنند

یک نشریه آمریکایی در گزارشی با پرداختن به عملیات نظامی روسیه در سوریه نوشت: باراک اوباما دست از منطقه خاورمیانه شسته است؛ درحالی که ایران و روسیه راه خود را می‌روند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشریه بوستون هرالد در ادامه این گزارش نوشت: سفر بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه به روسیه به جهانیان نشان داد که تحولات خاورمیانه (غرب آسیا) اکنون در مسکو اداره می‌شود و نه در واشنگتن.

اکنون این پرسش مطرح است که آیا دولت سردرگم باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا سرانجام در می‌یابد که روسیه چه هدفی دارد؟ اوباما می‌گوید که روسیه در باتلاق سوریه محکوم به شکست است. اما روسیه تلاش نمی‌کند تا سوریه را برای اسد باز پس بگیرد، بلکه در تلاش است موقعیت اسد را در بخشی از سوریه، یعنی بخش‌های علوی‌نشینی که از دمشق تا لاذقیه امتداد می‌یابد، حفظ کند.

به نوشته بوستون هرالد، راهبرد وسیع‌تر ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه نیز آشکار است. وی قصد ندارد امپراتوری قدیمی شوروی را بازسازی کند اما در حال بازسازی و تاکید بر این واقعیت است که روسیه می‌تواند خارج از مرزهای خود نیز قدرت‌نمایی کند.

این نشریه آمریکایی در ادامه با پرداختن به سیاست‌های ایران در منطقه خاورمیانه و آزمایش موفقیت‌آمیز موشک عماد نوشت که ایران در حالی واشنگتن را نادیده می‌گیرد که واکنش اوباما به همه اتفاقات این منطقه سکوت بوده است. وی دست از خاورمیانه شسته و منطقه‌ای را که هم‌چنان مرکز تولید و تجارت نفت و بحران زده‌ترین منطقه جهان است، به حال خود رها کرده است.

جدا از نقش بر آب شدن آرزوهای اوباما برای بهبود روابط با روسیه این پیشروی‌ها نشان دهنده نابودی رویاهای رییس‌جمهور آمریکا درخصوص ایران است به ویژه این‌که توافق هسته‌ای به تعدیل رفتارهای این کشور منجر خواهد شد.

بوستون هرالد در پایان گزارش خود آورده است: زمانی‌که شما واژه باتلاق را برای توصیف یک وضعیت به کار می‌برید به این معنی است که بیرون از آن ایستاده‌اید و خود را دور نگه داشته‌اید. بنابراین، ایران و روسیه راه خود را خواهند رفت.

انتهای پیام

کد N1003049

وبگردی