آفتاب
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با مهر:

هیات مدنظر رهبر انقلاب برای اجرای برجام باید سریع‌تر تشکیل شود

هیات مدنظر رهبر انقلاب برای اجرای برجام باید سریع‌تر تشکیل شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر لزوم تشکیل هرچه سریع‌تر هیات مد نظر رهبر معظم انقلاب برای نظارت و رصد فرایند اجرای برجام، گفت: ترکیب این هیات باید فراگیر و متشکل از همه دلسوزان باشد.

ضرغام صادقی با اشاره به نامه هفته گذشته رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور و بیان الزامات اجرای برجام از سوی ایشان به خبرنگار مهر گفت: برای اجرای بهتر منویات مقام معظم رهبری، باید هیات مد نظر ایشان هر چه سریعتر در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شود تا تمام مراحل اجرای برجام به دقت مورد رصد و ارزیابی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ترکیب این هیات نیز باید فراگیر بوده و به نوعی تمام دلسوزان نظام که مصالح ملت و نظام اسلامی را در نظر می‌گیرند، در آن حضور داشته باشند. درواقع ترکیبی از قوای سه‌گانه و نمایندگان دفتر رهبر معظم انقلاب باید در این هیات نقش‌آفرین باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این هیات باید پس از تشکیل، روند ایفای تعهدات طرفین را رصد کرده و آن را به طور منظم گزارش دهد و اگر انحرافی در این روند مشاهده می‌کند، آن را هم به اطلاع مقام معظم رهبری و هم به اطلاع روسای قوای سه‌گانه برساند و در قبال این اطلاع‌رسانی نیز، مسئولان مربوطه باید اقدام و عکس‌العمل لازم را نشان دهند.

صادقی در توضیح این مساله گفت: به عنوان مثال وزارت امور خارجه پس از دریافت گزارش‌های این هیات باید هم اطلاع‌رسانی کافی به مردم از روند اجرای برجام را داشته باشد و هم نسبت به رفتارهای مجموعه کشورهای ۱+۵ در اجرای برجام عکس‌العمل به موقع و قاطعی داشته باشد.

وی با اشاره به آغاز جلسات صحن علنی مجلس، کمیسیون‌ها و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از هفته جاری، تصریح کرد: نامه رهبر معظم انقلاب و نکات مورد تاکید ایشان برای اجرای بهتر و دقیق‌تر برجام، قطعاً یکی از موضوعات مهم مورد بحث در جلسات این هفته ارکان مختلف مجلس خواهد بود.

کد N1002926

وبگردی