آفتاب

مربی خارجی دوهای استقامت: ایران کشور استعدادهای دوومیدانی است

مربی خارجی دوهای استقامت: ایران کشور استعدادهای دوومیدانی است

بهروز صالح لی مربی آذربایجانی دوهای استقامت و نیمه استقامت می گوید ایران کشور استعدادهای دوومیدانی است.

به گزارش ایسنا، بهروز صالح لی در گفت و گو با سایت فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: از اینکه در ایران برای استعدادهای آینده‌ساز دوهای نیمه استقامت و استقامت کار می‌کنم خوشحالم و امیدوارم با انجام مراحل ارزیابی و گرفتن تست های متعدد از ورزشکاران به نتیجه مطلوبی برسیم. ایران کشور استعدادهاست و باید توجه ویژه ای به سنین پایه شود، چرا که آینده سازان ورزش دوومیدانی یک کشور استعدادهای پایه هستند.

مربی آذربایجانی دوهای استقامت و نیمه استقامت در پاسخ به این سوال که آیا تهران مکان خوبی برای برپایی اردو است، عنوان کرد: تهران در حال حاضر از شرایط جوی خوبی برخوردار است و هنوز آنقدر سرد نشده که نتوان تمرینات هوازی را انجام داد، البته ناگفته نماند مهمترین آیتم برای یک مکان مناسب تمرینی، پاک بودن آب و هوای آن منطقه است. من اعتقاد زیادی به برگزاری اردو و تمرین در ارتفاع ندارم و باید همه امکانات یک اردو فراهم باشد تا نتیجه دلخواه رقم بخورد. تمرین در ارتفاعات برای دوهای صحرانوردی، ماراتن و نیمه سنگین است و حضور یک تیم مجهز پزشکی از لازمه های آن است.

صالح لی در پایان تاکید کرد: برخی از ورزشکارانی که به اردو دعوت شده‌اند شرایط رسیدن به بهترین جایگاه‌ها را دارند ولی این امر مستلزم سرمایه‌گذاری و حمایت از سوی مسئولان است. تعدادی از آنها سن خیلی کمی دارند و از قوای جسمی ضعیفی برخوردارند و اگر هم رکورد خوبی به ثبت می‌رسانند با قدرت ضربان قلبشان است نه قدرت عضله که این امر عواقب ناگواری در آینده خواهد داشت که امیدوارم با برنامه‌های تدوین شده از سوی کادر مربیان این احتمال به حداقل برسد.

انتهای پیام

کد N1002891

وبگردی