آفتاب

در دیدار جان کری و ملک سلمان چه گذشت؟ آخرین نظرات درباره آینده اسد

در دیدار جان کری و ملک سلمان چه گذشت؟ آخرین نظرات درباره آینده اسد

واحد مرکزی خبر نوشت: پادشاه عربستان سعودی و وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر حل سیاسی بحران سوریه اعلام کرد بشار اسد رئیس جمهور سوریه نباید در آینده سیاسی این کشور نقشی داشته باشد .

ملک سلمان بن عبد العزیز و جان کری مهمترین تحولات منطقه به ویژه بحران سوریه و راههای تقویت روابط دوجانبه را بررسی کردند.

جان کری در ادامه سفر دوره ای خود به کشورهای منطقه دیشب از امان وارد ریاض شد و با ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه این کشور دیدار کرد.

این دیدار با حضور نایف بن عبد العزیز ولیعهد ، محمد بن سلمان معاون ولیعهد ، عادل جبیر وزیر امور خارجه و دیگر مسئولان بلند پایه عربستان برگزار شد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد جان کری و ملک سلمان برخی مسایل و تحولات منطقه ای و امنیتی مورد علاقه دو کشور از جمله بحران سوریه و تلاش های ائتلاف بین المللی برای مقابله با تروریست های تکفیری داعش را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط از قاهره ، جان کری در این دیدار از تلاش های گسترده عربستان و ملک سلمان برای پایان دادن به حل سیاسی بحران سوریه و انتقال سیاسی قدرت در این کشور بر اساس مفاد توافقنامه ژنو یک سپاسگزاری کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا در این دیداربار دیگر گفت :« هدف مشترک ما در سوریه تشکیل دولت متحد ، یکپارچه و باثبات ، با مشارکت همه احزاب و طیف های سیاسی است».

کری و ملک سلمان با تاکید بر مشارکت بیشتر جامعه بین المللی برای پایان دادن به بحران سوریه ، اعلام کردند هر راهکاری برای اجرای مرحله انتقالی در سوریه باید بدون حضور بشار اسد صورت گیرد .
مقامات آمریکا و عربستان همچنین بر ادامه حمایت خود از مخالفان میانه رو دولت سوریه تاکید کردند.

52308

کد N1002818

وبگردی