آفتاب

استقبال اردن از اظهارات نتانیاهو درباره مسجد الاقصی

استقبال اردن از اظهارات نتانیاهو درباره مسجد الاقصی

وزیر خارجه اردن از اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در آن متعهد به حفظ وضعیت کنونی مسجد الاقصی شده است، استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری العربیة، ناصر جوده، وزیر خارجه اردن در سخنانی درباره تحولات اخیر فلسطین تاکید کرد: ما از اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که در آن به حفظ وضعیت کنونی مسجد الاقصی متعهد شده استقبال می‌کنیم. این اظهارات گامی در مسیر درست بوده است.

وی بر حفظ وضعیت کنونی مسجد الاقصی به عنوان اولویت اصلی اردن تاکید کرد و گفت: قیمومت اردن بر اماکن مقدس در قدس و نقش تاریخی و مسئولیت‌های آن در قبال مسجد الاقصی مساله‌ای است که در رأس اولویت‌های ما قرار دارد.

جوده بر حمایت از تلاش‌ها برای بازگشت امنیت، توقف خشونت‌ها و از سرگیری تلاش‌ها برای حل تمامی مسائل مورد اختلاف با مذاکرات جدی تاکید کرد.

نتانیاهو روز شنبه در اظهاراتی متعهد به حفظ وضعیت کنونی مسجد الاقصی شده بود.

اظهارات نتانیاهو پس از آن ایراد شد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا در سفر به امان اعلام کرد که اسرائیل با اتخاذ تدابیر برای آرام کردن اوضاع در اطراف مسجد الاقصی موافق کرده است.

هدف از سفر جان کری به منطقه تلاش برای مهار انتفاضه فلسطین است. انتفاضه ملت فلسطین وارد چهارمین هفته خود شده است و تا این لحظه 57 فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و بیش از 2500 نفر هم مجروح شده‌اند.

انتهای پیام

کد N1002755

وبگردی