آفتاب

آغاز تحقیقات جدید از سوی آلمان درباره جاسوسی آمریکا

آغاز تحقیقات جدید از سوی آلمان درباره جاسوسی آمریکا

مجله هفتگی "در اشپیگل" در گزارشی نوشت که مقامات آلمان تحقیقات جدیدی را درباره پرونده تازه جاسوسی که با آژانس امنیت ملی آمریکا ارتباط دارد، آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)، این گزارش پس از آن منتشر شد که در ماه ژوئن تحقیقات درباره اتهامات وارده مبنی بر جاسوسی آمریکا از گوشی همراه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به دلیل نبود مدرک کافی متوقف شد.

روابط آلمان و آمریکا پس از انتشار مطالبی از سوی ادوارد اسنودن در سال 2013 مبنی بر جاسوسی واشنگتن در سراسر جهان به شدت دچار تنش شد.

بر اساس این گزارش، آخرین تحقیقات دادستانی فدرال آلمان درباره افراد ناشناخته‌ای است که با عملیات جاسوسی مواجه شده‌اند. بر اساس این تحقیقات، بر روی لپ تاپ شخصی رییس دفتر صدراعظمی آلمان یک ویروس جاسوسی به نام "رجین" نصب شده است.

ویروس "تروجان هرس" که در سال گذشته در این لپ تاپ شناسایی شده بود، در واقع این امکان را به نصب کننده ویروس می‌داد که تمام اطلاعات یک کامپیوتر را در اختیار داشته باشد.

هم چنین سخنگوی دادستانی فدرال آلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، اعلام کرد: ما می‌توانیم تایید کنیم که بازرسی‌هایی مبنی بر وجود یک برنامه مخرب داشته‌ایم.

اما وی از بیان جزئیات در این باره خودداری کرد.

به نوشته این مجله آلمانی، بسیاری از متخصصان براین باروند که شکی وجود ندارد که ویروس رجین می‌تواند با آژانسهای جاسوسی "جی. سی. اچ. کیو" انگلیس و "ان اس ای" که بر اساس مدارک منتشر شده از سوی اسنودن ارتباط نزدیکی با هم دارند، مرتبط باشد.

اسنودن آمریکا را متهم به جاسوسی از اکثر کشورهای اروپایی کرده است.

این افشاگری‌های وی، باعث ایجاد واکنش‌هایی از سوی آلمان علیه آمریکا شده است.

انتهای پیام

کد N1002518

وبگردی