آفتاب
طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا:

دستگاه قضایی با هرگونه استفاده تبلیغاتی از تریبون‌های مذهبی برخورد کند

دستگاه قضایی با هرگونه استفاده تبلیغاتی از تریبون‌های مذهبی برخورد کند

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه استفاده از تریبون‌های مذهبی عزاداری در ایام محرم امری مذموم است‌، گفت: نهادهای نظارتی همچون شورای نگهبان و وزارت کشور باید هوشیارانه نسبت به استفاده از تریبون‌های مذهبی برای تبلیغ کاندیداها ورود پیدا کنند و دستگاه‌ قضایی با متخلفان طبق قانون انتخابات برخورد کند.

حمیدرضا طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا اظهار کرد: مجالس عزاداری اباعبدالله حسین (ع) شایسته استماع سخنرانی‌ها و مدیحه سرایی مداحان برای سوگواری در باب عزاداری امام حسین است (ع) و اینکه در آن درخصوص کلیات مسائل نظام و حکومت جمهوری اسلامی صحبت شود.

وی افزود: ورود به بحث انتخابات و هواداری از کاندیدا و جبهه‌گیری در این مراسم‌ها امری مذموم به شمار می‌آید و سوء استفاده از این مجالس شایسته نیست. طبیعتا نباید از احساسات مذهبی و عواطف مردم سوء استفاده و از آن به نفع شخص، گروه و طیف خاصی بهره برداری کرد.

وی ادامه داد: لازم است برخی از نهادهای نظارتی همچون شورای نگهبان و وزارت کشور در قسمت‌های بازرسی هوشیارانه مطالب را جمع آوری کنند و از آن در زمان بررسی صلاحیت‌ کاندیداها استفاده کرده و مدنظر قرار دهند؛ قطعا اگر کسی به صراحت از تریبون‌های مذهبی در برهه کنونی برای تبلیغ انتخابات استفاده کند‌ باید مورد برخورد جدی دستگاه قضایی طبق قانون انتخابات قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر لزوم جمع آوری گزارشات دقیق از تخلفات انجام شده در هیات‌های مذهبی در خصوص تبلیغات کاندیداها در هیات‌ها و استفاده‌ از تریبون‌های مذهبی در این رابطه گفت: طبیعتا هوشیاری مردم برای ارائه گزارش مربوطه به مراجع ذی صلاح ضروری است؛ البته شایسته بود که پیش از آغاز مراسم عزاداری با اهالی منبر جلساتی برای رعایت این اصول برگزار شود که اگر این اتفاق رخ نداده از این به بعد باید دقت‌های لازم صورت گیرد و در نهایت مراجع قضایی به صورت قانونی موضوع را پیگیری کنند.

طباطبایی در پایان گفت: افرادی که از تریبون‌های مذهبی برای تبلیغ کاندیدایی استفاده می‌کنند و در این مراسم‌ها اسم شخص‌، جناح و یا گروه خاصی را می‌آورند خلاف قانون عمل کرده و باید دستگاه قضایی طبق قانون انتخابات با آنها برخورد کند.

انتهای پیام

کد N1002300

وبگردی