آفتاب
مسئول واحد ارتباطات جامعه اسلامی مهندسین :

رهبری تکلیف برجام را به خوبی مشخص کردند

رهبری تکلیف برجام را به خوبی مشخص کردند

مسئول واحد ارتباطات جامعه اسلامی مهندسین گفت: مقام معظم رهبری با نامه خود خطاب به رییس جمهور تکلیف موضوع برجام را به خوبی مشخص کردند.

علیرضا خجسته پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نامه مقام معظم رهبری در مورد برجام اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با این نامه عملا تکلیف موضوع برجام مصوبه شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی را به خوبی مشخص کردند و طبق روال همیشه رهنمودها و فرامین‌شان راهگشاست.

وی با بیان اینکه از این نامه می توان چند نکته مهم را استنباط کرد افزود:‌ نکته اول اینکه تقدیری که ایشان از مسئولین چه در تیم مذاکره کننده چه در شورای عالی امنیت ملی و چه در مجلس و حتی رسانه‌ها کردند نشان می‌دهد ایشان از مجموع بحث‌های مطرح شده درباره برجام در کشور رضایت داشتند.

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: نکته بعدی این است که فحوای کلام معظم له به تمام شدنی نبودن دشمنی دشمنان اشاره دارد و باید به این نکته توجه کرد که نمی‌توان خیلی به وعده‌های طرف مقابل توجه داشت. پس بنابراین باید به اجرای دقیق برجام در حوزه تعهدات طرف مقابل دقت و متناسب با آن عمل کرد. همان‌طور که طرح مجلس نیز طرح اقدام متناسب در رابطه با برجام است و باید در این خصوص دقت صورت گیرد تا متناسب با قدم‌های پیش‌بینی شده فعالیت انجام شود و دستاوردهای‌مان را قربانی رفتار نابخردانه غربی‌ها نکنیم.

وی همچنین بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که دفاع از موفقیت‌های هسته‌ای باید ادامه پیدا کند و برای اجرای هدف گذاری‌های نظام در این زمینه تلاش شود که باید به این نکته نیز مسئولان به دقت توجه داشته باشند.

خجسته پور در ادامه یادآور شد: نکته بسیار مهم این نامه این بود که نباید اتفاقات خوب اقتصادی کشور را به برجام گره بزنیم. هرچند رفع این تحریم‌ها موضوع لازمی است اما حتما باید قدم‌های بزرگی برای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برداشته شود. حمایت از تولید ملی و اجرای اقتصاد مقاومتی یکی از نکات مهم نامه رهبر معظم انقلاب است.

وی درباره تضمین‌هایی که طرف مقابل باید بدهد گفت: به نظرم رهبر انقلاب با دقت نظر خاصی به این تضمین‌ها اشاره کردند که باید به صورت مکتوب و سند بین المللی باشد و با قول‌های شفاهی نمی‌توان اطمینان داشت. کما اینکه در جایی از نامه اشاره شده که اگر ابهامی وجود دارد متن مذاکرات سند است و فکر می‌کنم تیم ما هم باید روی این موضوع تکیه کند که صرفا نمی‌توان با حرف شفاهی پیش رفت و باید سند مکتوب بین المللی وجود داشته باشد.

این عضو جامعه اسلامی مهندسین در پایان اظهار کرد: رهبر انقلاب در این نامه به هیاتی که باید بر اجرایی‌شدن برجام نظارت کند و ترکیب آن توسط شورای عالی امنیت ملی تعیین گردد اشاره کردند. با توجه به اینکه شورای عالی امنیت ملی از بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی تاثیرگذار در امنیت کشور تشکیل شده، امیدواریم در ترکیب هیاتی که چیده می‌شود حتما علاوه بر افرادی که رصد سیاسی و هسته‌ای می‌کنند افراد حقوق‌دان نیز حضور داشته باشند تا بتوانند دغدغه‌های معظم له را برطرف نمایند.

انتهای پیام

کد N1002220

وبگردی