آفتاب
واشنگتن پست:

پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی وضع تحریمهای جدید راسخت می‌کند

پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی وضع تحریمهای جدید راسخت می‌کند

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به وضعیت اقتصاد ایران بعد از پیوستن به سازمان تجارت جهانی می پردازد و اعتقاد دارد این امر موجب بالا رفتن سطح زندگی مردم می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به توافق هسته ای ایران و اجرای برجام از سوی کشورهای طرف مذاکره درباره پیوستن ایران به تجارت جهانی اظهار نظر کرده است.

ایران در سال 1996 میلادی درخواست عضویت در سازمان تجارت جهانی را مطرح کرد ولی در آن سال با مخالفت آمریکایی ها مواجه شد ولی حالا به نوشته این روزنامه اوضاع فرق کرده است.

اکنون که ایران با جامعه بین الملل به توافق هسته ای رسیده است قصد دارد به محض برداشته شدن تحریم ها به سازمان تجارت جهانی ملحق شود. این سوال مطرح می شود که ملحق شدن به سازمان تجارت جهانی چه تاثیری بر ایران خواهد داشت.

به عقیده تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست پیوستن ایران می تواند موجب پیشرفت اقتصاد این کشور و بالا رفتن رفاه مردم شود ولی در ابتدا باید زیرساختارهای لازم برای این امر از سوی ایران ایجاد شود.

به نوشته واشنگتن پست اولین شرط برای پیوستن به تجارت جهانی کاهش تعرفه های تجاری از سوی ایران است.

در صورت پیوستن ایران به تجارت جهانی اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا و دیگر کشورها با محدودیت های زیادی روبرو است. در صورت تعهد ایران به قوانین جهانی این قوانین از محدود کردن تجارت این کشور نیز جلوگیری خواهد کرد.

کد N1002064

وبگردی