آفتاب

برگزاری مراسم باشکوه روز عاشورا در افغانستان با حضور سران دولت

برگزاری مراسم باشکوه روز عاشورا در افغانستان با حضور سران دولت

مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در کابل و سایر ولایت های افغانستان با حضور شخصیت های برجسته دولتی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار مهر در کابل، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان سخنران ویژه مراسم عزاداری روز عاشورا در مسجد جامع نبی اکرم(ص) بود. وی در این مراسم گفت: تجلیل از این روز تجلیل از عدالت طلبی و ایستادگی در برابر استبداد است.

رئیس جمهوری افغانستان اظهار داشت: عاشورا مظهر آزادی و آزادگی و مکتب رهایی بخش در برابر بی عدالتی، استبداد و ظلم است. اشرف غنی عنوان کرد: نوه رسول خدا حضرت امام حسین علیه السلام و یاران فداکارش در این روز درس ایثار، فداکاری، شجاعت و پایمردی را به جهانیان آموخت.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز با حضور در مسجد الزهرا کابل، به ایراد سخنرانی در خصوص روز عاشورا و امام حسین علیه السلام پرداخت.

وی گفت: این روز در حالی سوگواری می شود که افغانستان با توطئه دشمن مواجه بوده و در گوشه و کنار کشور نیروهای امنیتی با مخالفین در جنگ هستند. رئیس اجرایی دولت وحدت ملی مردم را به وحدت و یکپارچگی دعوت کرد و از تمام مردم خواست همبستگی خود را نشان دهند.

عبدالله عبدالله همچنین از جامعۀ جهانی خواست مانع تأمین مالی شورشیان در افغانستان از سوی برخی افراد و گروه ها شوند.

گفته می شود در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام در روز عاشورا هیچگونه حادثه بزرگ امنیتی رخ نداده است. پیش از این مسئولین دولت افغانستان به مردم اطمینان داده بودند که تدابیر ویژه امنیتی برای این روز در نظر گرفته شده است.

کد N1002003

وبگردی