آفتاب

اتریش: توافق اروپا و ترکیه درباره بحران مهاجران ریاکارانه است

اتریش: توافق اروپا و ترکیه درباره بحران مهاجران ریاکارانه است

وزیر خارجه اتریش خواستار حساب نکردن اتحادیه اروپا بر روی ترکیه برای مقابله با بحران آوارگان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «سباستین کورز» خواستار حساب نکردن اتحادیه اروپا بر روی ترکیه برای مقابله با بحران آوارگان شد.

وزیر خارجه اتریش با تاکید بر ضرورت کاهش هجوم آوارگان به اروپا که به سرعت رو به افزایش است، گفت :  اروپایی ها باید امنیت را در مرزهای خارجی این اتحادیه تأمین کنند و گذرگاه های مرزی را به شیوه ای موثر سازماندهی کنند.

وی از اقدام مجارستان درخصوص ساخت حصار در مرز با صربستان و کرواسی با هدف جلوگیری از ورود آوارگان استقبال کرد و بر ضرورت تأمین حفاظت بهتر از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد.

سباستین کورز توافق بین اتحادیه اروپا و ترکیه درباره جلوگیری از هجوم مهاجران انتقاد و آن را « ریاکارانه و مبهم » توصیف کرد.

گفتنی است بر اساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا قرار شده است در قبال اسکان مهاجران در خاک ترکیه، اتحادیه اروپا 3 میلیارد دلار کمک مالی به این کشور بکنند.هم چنین توافق شده است فصل جدید مذاکرات برای الحاق ترکیه به اتادیه اروپایی آغاز شود و اتباع این کشور بتوانند بدون روادید به کشورهای اروپایی تردد کنند و نیز مقامات ترکیه به نشست سران اتحادیه اروپا دعوت شوند.
 

کد N1001739

وبگردی