آفتاب

بیعت یک گروه از شبه‌نظامیان الشباب سومالی با داعش

بیعت یک گروه از شبه‌نظامیان الشباب سومالی با داعش

یک فرمانده بلندپایه گروه شبه‌نظامی الشباب سومالی به همراه 20 تن از نیروهای تحت امرش اعلام کردند که با گروه تروریستی داعش بیعت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این برای نخستین بار است که چنین بیعتی از جانب گروه الشباب سومالی صورت می‌گیرد.

هنوز رهبران اصلی گروه الشباب درباره این اقدام موضعشان را اعلام نکرده‌اند. گروه الشباب در سال 2012 خود را زیر مجموعه القاعده اعلام کرد اما القاعده تاکنون از پذیرش مشروعیت رهبر داعش امتناع کرده است.

کارشناسان مدتها وضعیت را تحت نظر داشتند تا ببینند آیا ظهور داعش در سوریه و عراق باعث حمایت گروه الشباب از آن خواهد شد یا خیر اما گفتند با توجه به فاصله جغرافیایی میان محل فعالیت این دو گروه هر گونه حمایت الشباب از داعش صرفا جنبه نمادین خواهد داشت.

عبدالقدیر مومن، یک فرمانده گروه شبه نظامی الشباب در منطقه پونتلند سومالی در پیامی صوتی که در یوتیوب منتشر کرد، گفت: ما به عنوان مجاهدین سومالی با خلیفه داعش اعلام بیعت می‌کنیم!

گروه تروریستی داعش معمولا بیعت گروه‌های تروریستی در خاورمیانه، افغانستان، پاکستان و شمال آفریقا را می‌پذیرد.

یکی از حامیان گروه الشباب که نامش را فاش نساخت گفت، 20 نفری که از این گروه با داعش اعلام بیعت کرده‌اند زیر مجموعه یک گروه 300 نفره از شبه نظامیان الشباب مستقر در منطقه گالگالا هستند اما این گروه به دنبال اعلام بیعتشان به یک منطقه دیگر نقل مکان کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N1001620

وبگردی