آفتاب

کلینتون: حمله بنغازی به اهرم فشار جمهوری خواهان تبدیل شده است

کلینتون: حمله بنغازی به اهرم فشار جمهوری خواهان تبدیل شده است

وزیر خارجه پیشین آمریکا ماجرای حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی را دستاویز جمهوری خواهان برای اعمال فشار به خود ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین آمریکا مواضع جمهوری خواهان علیه خود در موضوع حمله سال ۲۰۱۲ به کنسولگری آمریکا در بنغازی را به باد انتقاد گرفت.

وی در جریان جلسه استماع با نمایندگان جمهوری خواه کنگره به سوالات آنها در مورد سهل انگاری وزارت خارجه در زمان تصدی گری اش پاسخ داد. خبرگزاری فرانسه نوشت در جریان جلسه استماع که ۱۱ ساعت به طول انجامید، کلینتون خونسردی خود را حفظ کرده و در کمال خونسردی به سوالات پاسخ داد.

نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا پس از انصراف «جوزف بایدن» معاون اول اوباما از شرکت در این انتخابات، به عنوان گزینه اصلی این حزب برای رقابت با حریف جمهوی خواه به شمار می رود.

کلینتون در بخشی از سخنان خود ماجرای بنغازی را اهرم فشاری دانست که جمهوری خواهان برای زیر سوال بردن و اعمال فشار به وی از آن بهره می گیرند.

گفتنی است حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی که به کشته شدن سفیر این کشور و دو دیپلمات دیگر منجر شد و نیز ماجرای رایانامه شخصی کلینتون، دو موردی است که به شدت مورد انتقاد رقبای جمهوری خواه کلینتون در رقابت های انتخاباتی قرار گرفته است.

کد N1001329

وبگردی