آفتاب

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس: باید مدیریت اقتصادی را سامان دهیم

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس: باید مدیریت اقتصادی را سامان دهیم

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بسته اقتصادی دولت را یک مسکن مقطعی دانست و گفت: مشکلات فعلی ناشی از عدم مدیریت اقتصادی هوشمند است.

محمد ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، با تاکید بر این‌که «آن‌چه امروز از اقتصاد کشور می‌بینیم نشان از کمبود منابع نیست»، افزود: کشور در حال حاضر با مشکلاتی در حوزه مدیریت اقتصادی مواجه است و پیش از آن‌که نگاهی به رفع مشکلات اقتصادی داشته باشیم باید مدیریت اقتصادی داخلی را سامان دهیم.

وی تصریح کرد: اگر درحوزه اقتصادی کشور هوشمندانه مدیریت نکنیم برجام و برنامه‌هایی از این دست نسخه شفابخشی برای اقتصاد کشور نخواهد بود.

وی با بیان این‌ اعتقاد که «متاسفانه دولت در بسته اقتصادی پیشنهاد شده خود نگاه مسکنی دارد و به نوعی شعاری در پی به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی کشور است»، گفت: امروز کشور با قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور مواجه است که اگر تدبیری در این راستا صورت نگیرد و شرایط اصلاح نشود ضرباتی پی در پی به اقتصاد کشور وارد می‌شود و عملا بسته‌های اقتصادی موثر نخواهد بود.

این نماینده مجلس افزود: علاوه بر قاچاق، از طرفی فساد داخلی حاکم بر فرایند پولی و مالی کشور خود مشکل بزرگ دیگری است که بسیار ساده با آن برخورد می‌شود که اگر این معضل جدی گرفته نشود آینده کشور به مخاطره خواهد افتاد. رفع مشکلات کشور نباید صرفا منوط به برجام و رفع تحریم‌ها باشد؛ چراکه اکتفای صرف به این که این امور مشکلات اقتصادی کشور را رفع خواهد کرد، قطعا نتیجه‌بخش نخواهد بود و باید اقدامات جدی‌تری به ویژه در بحث برخورد با فساد داخلی کشور اتخاذ شود.

وی با اشاره به منویات رهبری و تاکیدات ایشان بر کنترل شرایط و فساد اقتصادی کشور افزود: هیچ یک از قوا تاکنون این امر را جدی نگرفته‌اند و تنها در حد اعلامیه و شعار و اعلام نظر بسنده کرده‌اند درصورتی که عدم توجه به این بحث قطعا تهدید جدی برای کشور خواهد بود و اجازه نخواهد داد که اقتصاد کشور جای خود را باز کند. در حال حاضر اجناس بی‌کیفیت و ارزان قیمت به راحتی از چین وارد می‌شود و این امر باعث شده است چرخ تولید بسیاری از کارخانه‌های کشور بخوابد. متاسفانه متولیان امر بدون هیچ احساس مسئولیتی از کنار این موضوع می‌گذرند.

وی بر لزوم تعریف مدیریت هوشمندانه اقتصادی از سوی دولت و همچنین پای کار بودن همه قوا برای کنترل فساد و رفع مشکلات اقتصادی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N1001328

وبگردی