آفتاب

سعیدی: امروز بدترین دشمن ما آمریکاست

سعیدی: امروز بدترین دشمن ما آمریکاست

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(ص) گفت: مذاکرات از موضع عزت بود نه ذلت چون مذاکرات برای منافع و حفظ کشور بود.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(ص) گفت: مذاکرات از موضع عزت بود نه ذلت چون مذاکرات برای منافع و حفظ کشور بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین که در مسجد پیامبر اعظم(ص) قم برگزار شد، با بیان این‌که «مذاکره هرگز به معنای ارتباط با دشمنان نیست»، خاطرنشان کرد: امروز بدترین دشمن ما آمریکاست، چون او با دین و شعارهای ما مخالف است و هیچ وقت سر سازش با ما نداشت.

وی ادامه داد: در جواب کسانی که می‌گویند در هیچ شرایطی نباید مذاکره کرد، باید گفت که هر وقت رهبر انقلاب اجازه بدهند و صلاح ببیند که این کار برای کشور خوب است ما مذاکره می‌کنیم. به کسانی که فکر می کنند اگر با آمریکا مذاکره کردیم پس باید با آن‌ها رابطه داشته باشیم باید بگوییم این طور نیست چون نمی‌شود با آمریکا ارتباط برقرار کرد؛ چراکه آن‌ها در تضاد با ما هستند، اهل سازش نیستند و می‌خواهند که ما دین و ناموس نداشته باشیم.

وی با اشاره به فاجعه منا نیز گفت: اگر رهبر انقلاب در این‌باره سخنرانی نمی‌کردند حتی جنازه حجاج به کشور باز نمی‌گشت؛ زیرا سعودی‌ها می‌خواستند حجاج را همان جا دفن کنند. فاجعه منا توطئه‌ای از سوی آمریکا بود. آمریکایی‌ها می‌خواهند که بین مسلمانان مهمان‌کشی و مسلمان کشی اتفاق بیفتد؛ زیرا آن‌ها در مسیر باطل خود محکم هستند.

امام جمعه قم با بیان این‌که «واقعه کربلا تنها یک واقعه تاریخی نبود بلکه دارای درس‌های زیادی بود»، گفت: یکی از پیام‌های نهضت امام حسین(ع) نحوه رابطه با دشمن است.

وی انتقال پیام عاشورا را وظیفه همه دانست و افزود: نحوه ارتباط با دشمنان بر اساس پیام عاشورا برای همه دوران‌ها یکسان است.

وی تصریح کرد: رفتار کفار در همه زمان‌ها یکسان است، آنان تنها رنگ عوض می‌کنند و مدرن‌تر می‌شوند. کفار همیشه به دنبال خصومت و دشمنی با مسلمانان هستند و هیچ وقت دست از دشمنی خودبرنمی دارند. خداوند هم در قرآن می‌فرماید با آن‌ها دوستی و مودت نکنید.

انتهای پیام

کد N1000822

وبگردی