آفتاب

پیشنویس قطعنامه فرانسه برای محکومیت استفاده از "بمب‌های بشکه‌ای"

پیشنویس قطعنامه فرانسه برای محکومیت استفاده از "بمب‌های بشکه‌ای"

نماینده فرانسه در سازمان ملل اعلام کرد کشورش به زودی با همکاری انگلیس و اسپانیا پیش نویس قطعنامه‌ای در محکومیت استفاده از "بمب‌های بشکه‌های"را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا دلاتر، نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت که به بررسی اوضاع خاورمیانه اختصاص داشت اعلام کرد: دولت فرانسه به همراه انگلس و اسپانیا به زودی پیش نویس قطعنامه‌ای در محکومیت استفاده دولت دمشق از بمب‌های بشکه‌ای در این کشور را به شورای امنیت ارائه خواهد داد.

نماینده فرانسه در سازمان ملل اعلام کرد که این پیش نویس تا پایان ماه نوامبر آتی به اعضای شورای امنیت ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بمب‌های بشکه‌ای به مخزن‌های بزرگ حاوی مواد منجره و تکه‌های فلز گفته می‌شود که همانند یک بمب بسیار قوی قادراند منطقه وسیعی را ویران کنند. به دلیل ابتدایی بودن، این بمب‌ها دقت لازم را در برخورد دقیق به هدف ندارند و به دون دقت از هلیکوپتر به پایین پرتاب می‌شوند که این اقدام احتمال تلفات ناخواسته را بسیار بالا می‌برد.

دلاتر افزود: اعضای شورای امنیت باید مسئولیت خود را در این خصوص پذیرفته و فورا تدابیری برای توقف این نوع بمباران‌ها در سوریه اتخاذ کنند.

پاریس از چند ماه قبل رایزنی‌های غیر رسمی با شرکای خود را در خصوص این پرونده آغاز کرده و تلاش دارد با متهم کردن سوریه، مجازات‌هایی را علیه دمشق در شورای امنیت وضع کند اما مسکو نشان داده نسبت به صدور هرگونه قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت درباره سوریه با احتیاط عمل می‌کند.

غرب ارتش سوریه را به حمله با استفاده از بشکه‌های حاوی مواد منفجره به ویژه پرتاب آنها با هلی کوپتر متهم می‌کند.

انتهای پیام

کد N1000766

وبگردی