آفتاب
سارکوزی:

اروپا با روسیه در مورد سوریه صادقانه مذاکره کند

اروپا با روسیه در مورد سوریه صادقانه مذاکره کند

رییس ‌جمهوری سابق فرانسه اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید با طرف روسی مذاکره و رایزنی داشته باشد و لازم است این مذاکره صادقانه، صریح و راهبردی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه در جمع اعضای حزب خلق اروپا در شهر مادرید اسپانیا از اتحادیه اروپا خواست در مذاکرات مستقیم با روسیه مذاکراتی جدید برگزار کند.

وی خطاب به مقامات اتحادیه اروپا گفت: در نشست های خصوصی با روسیه باید به صورت صریح و قاطع درباره بحران سوریه صحبت کرده و راهکارهای لازم برای رسیدن به یک رویکرد مشترک جهت حل بحران این کشور کسب کنید.

وی گفت: ما باید با طرف روسی مذاکره و رایزنی داشته باشیم و لازم است این مذاکره صادقانه، صریح و راهبردی باشد. سارکوزی همچنین به مسئله مهاجران سوری در کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید برای ساماندهی وضعیت مهاجران به سیاستی جامع و مشترک برسند.

کشورهای اروپایی باید در قبال بحران مهاجران از خود مسئولیت بیشتری نشان دهند و برای انجام مطلوب این مهم نیاز به تدوین سیاست های کارآمد در اتحادیه اروپا نیاز است. به گفته سارکوزی بحران مهاجران یکی از اتفاقات بی سابقه در تاریخ اتحادیه اروپا بوده است که اکثر قوانین مهاجرت این اتحادیه را با چالشی جدی مواجه کرده است.

کد N1000469

وبگردی