آفتاب

مسکو: تروریست‌های سوریه همچنان از خارج کمک دریافت می‌کنند

مسکو: تروریست‌های سوریه همچنان از خارج کمک دریافت می‌کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان این که گروه‌های تروریستی در سوریه همچنان از خارج از این کشور کمک و تجهیزات دریافت می‌کنند، خواهان آن شد که اقدامات بیشتری برای توقف این رویه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود به خبرنگاران گفت: ما اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد گروه‌های تروریستی همچنان تجهیزات نظامی و نیروهای انسانی از خارج دریافت می‌کنند و این رویه بسیار خطرناک است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مسائل باعث می‌شود که ما یک بار دیگر به این مساله باز گردیم که جناح‌های مختلف در درگیری‌های سوریه به چه ترتیب در این درگیری‌ها مداخله دارند و چه هدفی را با ارائه کمک‌های مالی و فنی به گروه‌های مسلح ضددولتی دنبال می‌کنند.

زاخارووا تاکید کرد که مسکو همچنان نسبت به افزایش نفوذ داعش در افغانستان نگران است و در حال حاضر اعضای این گروه تروریستی در 25 ولایت این کشور پایگاه‌هایی را در اختیار گرفته‌اند. این مقام وزارت خارجه روسیه گفت: ما متوجه افزایش روزافزون نفوذ داعش در افغانستان شده‌ایم و در حال حاضر این گروه در 25 ولایت از مجموع 34 ولایت این کشور نفوذ پیدا کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه اظهار کرد: مسکو بر این باور است که تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد باید به مساله خرید و فروش غیرقانونی نفت توسط تروریست‌ها توجه کرده و موارد مربوط به این نوع خرید و فروش را گزارش دهند. روسیه با تمامی اعضای سازمان ملل متحد در راستای جلوگیری از این مساله همکاری می‌کند.

انتهای پیام

کد N1000429

وبگردی