آفتاب

کمیته اخلاق فیفا وضعیت بکن‌باوئر و ویار را بررسی می‌کند

کمیته اخلاق فیفا وضعیت بکن‌باوئر و ویار را بررسی می‌کند

کمیته اخلاق فیفا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فرانتس بکن باوئر رئیس افتخاری باشگاه بایرن مونیخ و ماریا ویار رئیس فدارسیون فوتبال اسپانیا متهم به پرداخت رشوه شده‌اند و تحقیقاتی را درباره این دو آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت گل، بعد از خبر جنجالی که روزنامه اشپگل آلمان درباره مشکوک بودن میزبانی این کشور در جام جهانی 2006 منتشر کرد حرف و حدیث زیادی به وجود آمد و در نهایت هم کمیته اخلاق فیفا وارد عمل شد.

کمیته اخلاق فدارسیون بین المللی فوتبال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره فرانتس بکن باوئر که مسئول برگزاری رقابت‌های جام جهانی 2006 آلمان بود شروع کرده است و باید او پاسخگوی اتهامات وارده باشد.

قیصر فوتبال آلمان متهم به خرید رای از کشورهای آسیایی برای میزبانی جام جهانی 2006 آلمان است.

کمیته اخلاق فیفا در این بیانیه همچنین تاکید کرد که آنخل ماریا ویار رئیس فدارسیون فوتبال اسپانیا هم متهم به پرداخت رشوه شده و تحقیقاتی را درباره او هم شروع کرده است.

ویار متهم به پرداخت رشوه برای گرفتن میزبانی جام جهانی 2018 برای دو کشور اسپانیا و پرتغال شده است که در نهایت میزبانی این رقابت به روسیه واگذار شد.

کمیته اخلاق فیفا پیش از این هم میشل پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا را 90 روز از هرگونه فعالیت ممنوع کرد تا نتیجه تحقیقات او به صورت نهایی اعلام شود. این کمیته اعلام کرد که هیچ تصمیمی برای تمدید این مدت محرومیت ندارد و نتیجه بعد از 90 روز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

کد N999970

وبگردی