آفتاب

انتقاد مشاور امنیت ملی بوش از شورای حقوق بشر به دلیل محکوم کردن رژیم صهیونیستی!

انتقاد مشاور امنیت ملی بوش از شورای حقوق بشر به دلیل محکوم کردن رژیم صهیونیستی!

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل به دلیل محکوم کردن رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، الیوت آبرامز، مشاور امنیت ملی دولت بوش پدر در کنفرانسی که در خانه آزادی واقع در واشنگتن و با هدف مذاکره درباره ترویج دموکراسی آمریکا برگزار شده بود، گفت: آیا استفاده از هیئت‌های چند جانبه موثر است؟ من که مطمئن نیستم و فکر می‌کنم ما باید بار دیگر به این شورا و اعضایش بگوییم که اقداماتتان غیر قابل تحمل است. اگر این شورا به انگشت گذاشتن بر "نقض‌های مضحک" در جهانی که کشورهای بسیاری در آن ناقضان وحشتناک حقوق بشر هستند و هرگز به آنها اشاره‌ای نمی‌شود، ادامه دهد، از این شورا خارج خواهیم شد.

وی گفت: شما از اقدامات شورای حقوق بشر سازمان ملل در رابطه با اسرائیل مطلع هستید. به نظر می‌آید این شورا نمی‌تواند بدون انگشت گذاشتن بر اسرائیل در مورد مشکلات حقوق بشر صحبت کند!

وی همچنین به شدت از سازمان کشورهای آمریکایی که در سال 1948 میلادی با هدف دفاع از حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال کشورهای عضو تاسیس شد، انتقاد کرد.

آبرامز گفت: دولت کنونی آمریکا و طرفدارانش مدعی هستند که بر خلاف پیشینیان خود از چند جانبه گرایی حمایت می‌کنند. سازمان کشورهای آمریکایی امروز بی‌فایده شده است. شما شاهد هستید که کشورهایی از آمریکای لاتین، از دموکراسی خارج شده‌اند و این سازمان کاری انجام نمی‌دهد و این مسئله در هفت سال اخیر بدتر شده است.

وی افزود: من منشور دموکراسی را یادآور می‌شوم. سازمان کشورهای آمریکایی در ایجاد دموکراسی و تضمین دموکراسی در آمریکای لاتین بسیار مهم است اما در حال حاضر بی فایده و بی ارزش شده است. اما شاید این سازمان تحت رهبری جدید تغییر کند. این تغییر به وجود نخواهد آمد مگر اینکه تلاش بیشتری از سوی آمریکا صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N1000347

وبگردی