آفتاب

بازار داغ دیپلماسی در اروپا برای حل بحران‌ها در سوریه و فلسطین

بازار داغ دیپلماسی در اروپا برای حل بحران‌ها در سوریه و فلسطین

اتحادیه اروپا امروز و فردا میزبان نشست‌های مهمی درباره تحولات خاورمیانه است. وزرای خارجه کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا، روسیه، ترکیه و کشورهای عربی راهی اروپا شده‌ند تا در نشست‌های دو جانبه و چند جانبه بحران سوریه و تنش‌های اخیر در فلسطین را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، فردا (جمعه) قرار است وزرای خارجه آمریکا، روسیه، عربستان و ترکیه نشست چهارجانبه‌ای را در وین اتریش برگزار کنند که ناظران بین‌المللی به آن چشم امید بسته‌اند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و جان کری همتای آمریکایی وی نیز تاکید کرده‌اند که با جدیت در این مذاکرات حاضر خواهند شد و نسبت به نتایج آن ابراز خوش‌بینی کرده‌اند.

همزمان قرار است مذاکراتی میان برخی مقامات اتحادیه اروپا و وزرای خارجه این اتحادیه با مسئولان کشورهای عربی بر سر مساله فلسطین برگزار شود.

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با فرانک والتر اشتاین‌ مایر، وزیر خارجه آلمان تاکید کردند که اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را برای حل مشکلات موجود در سوریه و فلسطین به کار خواهد گرفت.

موگرینی گفت: مذاکرات فشرده‌ای پیش روی خواهیم داشت که در آن به طور دو جانبه و چند جانبه مسائل مختلف بررسی می‌شود. نشست‌های چهارجانبه‌ای در وین برگزار خواهد خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم راهی برای پایان خشونت‌ها در سوریه بیابیم.

رئیس سیاست خارجه اروپا ادامه داد: ما برای حل بحران سوریه تلاش خواهیم کرد. پس از توافقی که بر سر مسئله هسته‌ای ایران به دست آمد اتحادیه اروپا تمام توان خود را برای حل بحران سوریه به کار خواهد بست و امیدواریم همانند پرونده هسته‌ای ایران این اقدام نیز نتیجه بخش باشد.

وی گفت: در برلین نیز مذاکراتی انجام خواهد شد که در آن با وزرای خارجی کشورهای عربی از جمله اردن، عربستان و مصر گفتگو می‌کنیم تا هرچه سریعتر راهی برای بحران فلسطین بیابیم.

وزیر خارجه آلمان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: بحران سوریه و مسئله فلسطین روز به روز درحال عمیق تر شدن است. به اعتقاد ما دخالت روسیه در سوریه باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع در سوریه شده است اما تلاش می‌کنیم تا در مذاکرات با طرف روسی و شرکایمان در خاورمیانه و نیز آمریکا راهی برای حل بحران بیابیم.

انتهای پیام
کد N1000280

وبگردی