آفتاب

علمای بحرین: شیفتگان امام حسین(ع) دست بسته نمی مانند

علمای بحرین: شیفتگان امام حسین(ع) دست بسته نمی مانند

علمای بحرین با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدامات آل خلیفه علیه مناسک حسینی و عاشورایی آن را عاملی برای بی ثباتی بیشتر در این کشور دانستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، علمای بحرینی با صدور بیانیه ای هر گونه تعدی به نمادهای عاشورایی را خط قرمز دانستند و تاکید کردند: اقدامات آل خلیفه ضد مراسم حسینی محکوم است و تعدی به مراسم عزاداری حسینی و نمادهای عاشورایی نقض آشکار آزادی های دینی است.

هر گونه اهانت و تجاوز به مراسم عزاداری امام حسین(ع) و مراسم عاشورا، خط قرمز و رویارویی خطرناک و تحریک آمیز با پیروان امام حسین(ع) و عموم طایفه شیعه محسوب می شود.

علمای بحرینی در این بیانیه با تاکید بر اینکه اهانت به مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین و مراسم عاشورا قابل قبول نیست و نمی توان در قبال ان سکوت کرد، افزودند: کندن تابلوهای مربوط به عزاداری امام حسین(ع) از سوی عناصر رژیم آل خلیفه به تنش بیشتر دامن خواهد زد و دوستداران امام حسین(ع) نمی توانند در قبال چنین تجاوزاتی دست بسته بمانند و با تمام وجود از مناسک حسینی و عاشورا دفاع خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: حکومت باید بداند که چنین اقدامات تحریم آمیزی در قبال مناسک حسینی و اقدامات مربوط به عاشورا به نفع امنیت و ثبات کشور نیست بلکه برعکس  ثبات را از بین می برد و باید فورا متوقف شود.

 

کد N1000234

وبگردی