آفتاب

دو دیپلمات چینی در فیلیپین به ضرب گلوله کشته شدند

دو دیپلمات چینی در فیلیپین به ضرب گلوله کشته شدند

پلیس فیلیپین اعلام کرد: سرکنسول چین در دومین شهر بزرگ فیلیپین زخمی شده و دو تن از کارمندانش در جریان حمله مسلحانه در یکی از رستوران‌ها کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، میلبن مایور، سخنگوی پلیس ملی فیلیپین گفت: دو تبعه چینی دیگر نیز از جمله یکی از مقامات کنسولگری چین و همسرش در این رستوران حضور داشتند و به خاطر گمانه زنی‌ها در خصوص دست داشتن در این تیراندازی بازداشت شدند.

وی افزود: افسران پلیس در صحنه قتل یک کلت نیمه خودکار و سه پوکه فشنگ کشف کردند.

پلیس گفت: این حمله حدود ساعت 13:30 در رستوران لایت هاوس در استان سیبو مهمترین منطقه تجاری در مرکز فیلیپین و دومین شهر بزرگ این کشور رخ داد. کارکنان این رستوران گفتند گروهی 9 نفره در یکی از اتاق‌های خصوصی برای جشن تولد سانگ رانگ هوآ، سرکنسول چین جمع شده بودند.

یکی از این کارکنان گفت: در موقع حمله من پشت صندوق نشسته بودم و هنگامی که تیراندازی شروع شد به زیر میز رفته و گوش‌هایم را گرفتم.

وی افزود: رزرو میز کمی پیش از جمع شدن این گروه برای صرف نهار در رستوران و جشن گرفتن تولد سرکنسول چین صورت گرفته بود.

تام باناس، رئیس پلیس منطقه‌ای گفت: سانگ رانگ هوآ از ناحیه گردن مضروب شده اما جراحت‌هایش آنقدر جدی نیست و شرایط وی در بیمارستان با ثبات است.

پلیس هویت افراد کشته شده را سانگ شانگ، معاون سرکنسول چین و هوئی لی، یکی از مقامات بخش مالی اعلام کرده است.

باناس گفت:‌این زن و شوهر بدون هیچ مقاومتی بازداشت شدند. آنها فورا با پلیس همکاری نکرده و در نتیجه جزئیات این تیراندازی و انگیزه‌های آن هنوز نامشخص است.

وی افزود: آنها مدعی هستند که نمی‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند.

سفارت چین در فیلیپین اعلام کرد: هنوز در حال جمع آوری اسناد و شواهد است و اطلاعات را پس از تکمیل به روز رسانی خواهد کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه فیلیپین نیز گفت: از آنجایی که مقامات در حال بررسی این رویداد هستند نمی‌تواند هیچ اظهار نظری بکند.

انتهای پیام

کد N1000218

وبگردی