آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

امام حسین (ع) با قیام خود به تمام انسان ها درس ظلم ستیزی دادند

امام حسین (ع) با قیام خود به تمام انسان ها درس ظلم ستیزی دادند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: قیام و فداکاری امام حسین (علیه السلام) الگویی برای تمام مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی روز پنجشنبه در جمع کارکنان و کارمندان مرکز مدیریت خواهران با عرض تسلیت به مناسب فرارسیدن ماه محرم گفت: امام حسین (ع) با قیام خود به دیگران آموخت، هنگامی که مکتب اسلام در خطر است در راه حفظ آن نباید از هیچ فداکاری دریغ کرد.

وی افزود: قیام و از خودگذشتگی امام حسین (ع) در راه دین، الگویی است برای تمامی انسان‌های مومن، در زمانی که مکتب اسلام در خطر فراموشی و تحریف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به اصحاب وفادار امام حسین (ع) گفت: وفاداری و عمل به پیمان و ایستادگی بر عهد از ویژگی‌های امام حسین (ع) و اصحاب وفادار آن حضرت است به طوری که امام حسین (ع) در شب عاشورا فرمودند: «هیچ اصحابی وفادارتر و صادق‌تر از یاران خود نمی‌شناسم».

وی افزود: قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل (ع)، برای یک رسالت و هدف مشخص به دنیا آمد و حضرت علی (ع) نیز درس شجاعت، ایثار، فداکاری و سلحشوری را به ایشان دادند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر شجاعت حضرت ابوالفضل گفت: حضرت ابوالفضل از نوجوانی تا عاشورا مردانه و فداکارانه در راه اسلام جنگید و در راه اسلام از هیچ فداکاری دریغ نکرد.

وی افزود: بر اساس روایات امام سجاد (ع) فرموند: عمویم عباس در مقام شهادت جایگاهی دارد که تمام شهدا غبطه وجود مقدس قمر بنی هاشم را می‌خورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به ظلم ستیزی امام حسین (ع) گفت: امام حسین (ع) با قیام خود در برابر یزیدیان، به تمام انسان‌ها درس ظلم‌ستیزی و عدم سکوت و تسلیم در برابر زورمندان و ستمگران دادند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: یکی از مهمترین پیام‌های واقعه عاشورا، بحث توحید است.

حجت‌الاسلام والمسلیمین جمشیدی گفت: حادثه کربلا کتابی سرشار از معارف اسلامی است و اصلی‌ترین درس آن، درس توحید است و در رفتار سید الشهدا و یاران بزرگوارشان توحید عملی جلوه‌گر است.

وی افزود: تمام سختی‌ها و مصائب عاشورا به این دلیل بود که امام حسین (ع) فقط تسلیم امر خداوند بودند، تا جاهلیت به وجود آمده را از بین ببرند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر تربیت صحیح فرزندان گفت: تربیت و آموزش کودکان وظیفه والدین است و والدین باید فرزندان خود را به خوبی تربیت کنند تا فزرندان در مسیر اسلام قرار گیرند و برای حفظ اسلام تلاش و مجاهدت کنند.

انتهای پیام

کد N1000119

وبگردی