آفتاب

متهم شدن برخی مسئولان عراقی به دست داشتن در ترور فعالان مبارزه با فساد

متهم شدن برخی مسئولان عراقی به دست داشتن در ترور فعالان مبارزه با فساد

رئیس کمیته شفاف سازی پارلمان عراق از دست داشتن برخی مسئولان این کشور در ترور اعضای این کمیته که بر روی پرونده‌های فساد کار می‌کنند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه شبکه سومریه نیوز، طلال الزوبعی، رئیس کمیته شفاف سازی پارلمان عراق با اشاره به حادثه ترور بازرسان کمیته شفاف سازی،‌ از روحانیون و سیاستمداران خواست تا به منظور پاکسازی عراق از "لانه‌های فساد و تروریسم" یک پارچه شوند و اموال غارت شده را بازپس بگیرند.

پیشتر دادگاه عراق حکم بازداشت ملاس محمد عبدالکریم وزیر بازرگانی و برادر وی را به اتهام ارتباط با پرونده‌های فساد مالی صادر کرده بود. دادگاه بغداد همچنین اخیرا حکم بازداشت برخی مدیران ارشد وزارتخانه‌های بازرگانی و برق را صادر کرده است.

کمیته شفاف سازی در ماه اوت اعلام کرد که پس از بررسی‌های این کمیته پرونده 2171 مسئول مقام بلند پایه از جمله 13 وزیر به دادگاه‌ها ارجاع داده شده است که در بین آنها وزرای سابق دفاع، بازرگانی، برق و حمل و نقل نیز به چشم می‌خورد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق به دنبال تظاهرات مردمی در اکثر استان‌های این کشور اجرای برخی اصلاحات را آغاز کرد. وی حکم ممنوعیت سفر متهمان در پرونده‌های فساد به خارج از کشور را صادر کرد.

انتهای پیام

کد N1000077

وبگردی