آفتاب

رئیس‌جمهوری آرژانتین: پوتین به یک رهبر جهانی در مبارزه با ترور تبدیل شده است

رئیس‌جمهوری آرژانتین: پوتین به یک رهبر جهانی در مبارزه با ترور تبدیل شده است

رئیس جمهوری آرژانتین پس از مذاکره با همتای روس خود تاکید کرد: رئیس جمهوری روسیه نقش مهمی در مبارزه با تروریسم جهانی ایفا می‌کند.

رئیس جمهوری آرژانتین پس از مذاکره با همتای روس خود تاکید کرد: رئیس جمهوری روسیه نقش مهمی در مبارزه با تروریسم جهانی ایفا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، کریستینا فرناندز کرچنر، رئیس جمهوری آرژانتین و ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش به مناسبت صد و سی‌امین سالروز روابط دیپلماتیک میان این دو کشور کنفرانس ویدئویی برگزار کرده و در باره همکاری روسیه – آرژانتین در زمینه‌های مختلف مذاکره کردند.

پوتین با تاکید بر همکاری سیاسی و اقتصادی و همچنین تبادلات فرهنگی با آرژانتین گفت: روابط دو جانبه کنونی این دو کشور باید به توسعه هرچه بیشتر روابط استراتژیک کمک کند.

وی افزود: روسیه و آرژانتین در سازمان ملل و گروه 20 همکاری بسیار نزدیکی دارند و بر اصول اساسی قوانین بین‌المللی دائما پافشاری کرده و به تمامیت ارضی ملی و عدم مداخله در امور داخلی کشورها احترام می‌گذارند.

وی افزود: مسکو و بوینس آیرس همچنین در مقابل عدم پذیرش تروریسم و افراط گرایی، معیارهای دوگانه و سیاست اعمال تحریم‌ها همواره مقاومت کرده‌اند.

کرچنر با این مساله که این دو کشور دیدگاه مشترکی را در خصوص روابط بین‌المللی و راه ایجاد دموکراسی جهانی در این روزها به اشتراک گذاشته‌اند، موافقت کرد.

وی پس از این کنفرانس ویدئویی گفت: در حال حاضر هیچ جایی برای دموکراسی معیارهای دوگانه یعنی گفتن یک چیز و عمل به چیز دیگر وجود ندارد به همین خاطر است که سخنرانی پوتین در مجمع عمومی سازمان ملل بسیار عالی بود.

کرچنر ادامه داد: تصمیم برای شرکت در مبارزه علیه داعش پوتین را به یک رهبر جهانی در مبارزه با ترور در مقابل کل جهان تبدیل کرده است.

پوتین همچنین درباره تعدادی از پروژه‌های مشترک اقتصادی از جمله قراردادها با شرکت‌های بزرگ انرژی همچون گازپروم،‌ روساتم و دیگر کمپانی‌ها و همچنین همکاری در زمینه کشاورزی و همچنین افزایش صادرات گوشت از آرژانتین صحبت کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که پس از انتخابات سراسری آرژانتین در روز یکشنبه، این دو کشور همچنان در وضعیت کنونی باقی بمانند و کرچنر نیز روابط پربار و موثر میان این دو کشور را تحسین کرد.

این دو رهبر ابراز امیدواری کردند روابط قوی روسیه و آرژانتین بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی در انتخابات پیروز شود، ادامه یابد.

پوتین گفت: ما امیدواریم دولت جدید آرژانتین به سیاست تقویت روابط با روسیه ادامه دهد. کرچنر نیز در این باره گفت: کاملا مطمئنم هر کسی که در انتخابات پیروز شود به تعمیق این روابط ادامه خواهد داد.

وی گفت: درخت دوستی و همکاری روسیه – آرژانتین به ثمر نشسته در نتیجه باید بیش از پیش این درخت را آبیاری کنیم.

پوتین همچنین از رئیس جمهور آرژانتین برای حمایت از اتباع روس در این کشور تشکر کرده و گفت: بیش از 300 هزار روس در حال حاضر در آرژانتین زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

کد N1000041

وبگردی