آفتاب

فرمانده ناوگروه ایران: آماده شرکت در تمرین نظامی مشترک با روسیه هستیم

فرمانده ناوگروه ایران: آماده شرکت در تمرین نظامی مشترک با روسیه هستیم

یک گروه از کشتی‌های ناوگان دریایی ایران روز چهارشنبه در قالب هیات دوستی وارد بندر آستاراخان در جنوب روسیه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری تاس، فرمانده ناوگروه ایران پس از ورود به آستاراخان گفت: تمرین‌های نظامی بین ایران و روسیه در تبادل تجربیات بسیار مفید هستند و جمهوری اسلامی آماده است تا در رزمایش نظامی مجدد در صورتی که پیشنهادی ارائه شود،‌ شرکت کند.

احمدرضا باکری ادامه داد: آخرین باری که ما رزمایش مشترکی با ناوگان روسیه انجام دادیم موفقیت‌آمیز بود. اگر این امکان وجود داشته باشد، ما دوباره مشق نظامی برگزار خواهیم کرد. این تمرینات برای تبادل تجربیات هستند.

او اضافه کرد: ناوگان دریایی ایران بدون هیچ دشواری از دریای خزر گذشت و فقط ترتیباتی به سبب وضعیت آب و هوایی انجام شد.

در همین حال، کیریل تاراننکو، فرمانده یگان ناوگروه کاسپین گفت:‌ این بار دوم است که کشتی‌های ایرانی وارد آستاراخان می‌شوند.

وی اضافه کرد:‌ ما سنت خوب بازدید را داریم. کشتی‌های ایرانی برای بار دوم از ما دیدار می‌کنند. برنامه فرهنگی برای ملوانان ایرانی در نظر گرفته شده و آثار تاریخی این شهر را به آن‌ها نشان خواهیم داد. رقابت ورزشی شامل مسابقات والیبال و فوتبال نیز بین ایران و روسیه برگزار خواهد شد.

ناوچه‌های جوشن و پیکان روز چهارشنبه وارد آستاراخان شدند. هم‌چنین ناوشکن دماوند نیز در این سفر حضور داشت.

ناوگان دریایی ایران پس از آستاراخان از باکو نیز دیدار خواهند کرد.

دیدارهای مشترک توسط کشتی‌های روسیه و ایران در بندرهای دریای خزر در دو سال گذشته مرسوم شده است. درسال 2013 ناوچه پیکان و جوشن از ناوچه کاسپین دیدار کردند و در پاییز 2014 نیز ناوگان دریایی روسیه وارد بندر انزلی شد.

انتهای پیام

کد N999709

وبگردی