آفتاب

واتیکان ابتلای پاپ به تومور مغزی را رد کرد

واتیکان ابتلای پاپ به تومور مغزی را رد کرد

واتیکان گزارش یک رسانه ایتالیایی در مورد اینکه پاپ فرانسیس مبتلا به تومور مغزی شده را رد کرد و این گزارش را شدیدا غیرمسئولانه خواند که ارزش توجه ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان امروز (چهارشنبه) خطابه سراسری هفتگی خود را برای ده‌ها هزار تن در میدان سنت پیتر واتیکان انجام داده و قرار است به گردهمایی سه هفته‌ای اسقف‌های کاتولیک رم سراسر جهان بپیوندد.

امروز (چهارشنبه) روزنامه ایتالیایی کوتیلیانو ناسیوناله در صفحه اول خود گزارش داد که چند ماه پیش یک پزشک ژاپنی و تیم همراهش به شکلی محرمانه از توسکانی از طریق هلی‌کوپتری که پرچم سفید و زرد واتیکان را داشته به واتیکان رفته‌اند تا پاپ فرانسیس را معاینه کنند.

این مقاله به عنوان "پاپ مریض است" اظهار کرد که پاپ آرژانتینی معاینه شده و این معاینه مشخص کرده که یک نقطه سیاه کوچک در مغز وی وجود دارد اما بدون عمل جراحی قابل درمان است. با این حال فدریکو لومباردی، سخنگوی واتیکان در بیانیه‌ای گفت: «انتشار اخبار کاملا بی‌اساس درباره وضعیت سلامت پاپ از طریق یک روزنامه ایتالیایی اقدامی شدیدا غیرمسئولانه بوده که ارزش توجه کردن ندارد.»

وی خاطرنشان کرد: «همانطور که کاملا مشخص است پاپ فرانسیس به شکل عادی فعالیت‌های بسیار زیاد خود را انجام می‌دهد.»

انتهای پیام

کد N999668

وبگردی