آفتاب

تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت 3000 واحد مسکونی جدید در قدس

تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت 3000 واحد مسکونی جدید در قدس

همزمان با ادامه تجاوزات ارتش و شهرک‌نشین‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، کابینه امنیتی این رژیم اعلام کرد که قصد دارد احداث 3000 واحد مسکونی جدید در ارتفاعات صطاف را در دستور کار قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه عبری زبان هاآرتص، انتظار می‌رود کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی هفته آتی توسعه منطقه "جبل صطاف" واقع در ارتفاعات شهر قدس را به منظور ساخت 3000 واحد مسکونی جدید برای شهرک‌نشین‌ها در دستور کار خود قرار دهد.

این درحالی است که ائتلاف گروه‌های حامی محیط زیست از موشه کحلون، وزیر دارایی تل‌آویو خواسته‌اند پروژه ساخت 3000 واحد مسکونی در ارتفاعات صطاف قدس را از دستور جلسه کابینه خارج کند.

در منطقه مذکور و در فاصله 10 کیلومتری قدس غربی، روستایی فلسطینی به نام صطاف برگرفته از نام همین منطقه وجود داشته که در جریان جنگ 1948 اشغالگران ساکنان روستا را مجبور به مهاجرت کردند و در واقع جز مناطق فلسطینی اشغال شده سال 48 است.

این روزنامه در ادامه نوشت: ارتفاعات صطاف واقع در غرب قدس به دلیل چشم‌اندازهای طبیعی‌اش از جمله مهم‌ترین مناطق حفاظت‌شده است. پیش از این مرکز حفاظت از طبیعت و فضای سبز تل‌آویو نسبت به احتمال نابودی مزارع زیتون موجود در این منطقه هشدار داده بود.

انتهای پیام

کد N999527

وبگردی