آفتاب

انگلیس با روسیه در مبارزه با داعش در سوریه همکاری نکرده است

انگلیس با روسیه در مبارزه با داعش در سوریه همکاری نکرده است

دولت انگلیس از همکاری با روس‌ها در زمینه تعیین اهداف متعلق به گروه تروریستی داعش در سوریه به منظور بمباران آنها خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آلکساندر یاکوونکو، سفیر روسیه در انگلیس امروز (چهارشنبه) گفت، دولت انگلیس از همکاری با روس‌ها در زمینه تعیین اهداف گروه تروریستی داعش برای آن که هدف بمباران قرار بگیرند، خودداری کرده است.

یاکوونکو به کانال روسیا-24 گفت: ما در حال تعامل فعال با انگلیس در زمینه مساله سوریه هستیم. اما این تعامل‌ها به ویژه با رابط‌های من در وزارت امور خارجه انگلیس تاکنون چندان موفقیت آمیز نبوده است.

وی ادامه داد: در آخرین نشست‌های من با آنها که یک هفته پیش برگزار شدند، من با مقام‌های وزارت امور خارجه این کشور گفت‌وگو کرده و دو سوال را نزد آنها مطرح کردم. اولین سوال من مربوط به همکاری فعال انگلیس با ما در تعیین اهداف متعلق به داعش در سوریه بود که باید هدف بمباران قرار بگیرند. متاسفانه من با پاسخ منفی روبرو شدم. انگلیسی‌ها اظهار کردند که با ما در این زمینه همکاری نمی‌کنند.

یاکوونکو تصریح کرد: انگلیس با خودداری از همکاری با روسیه به لحاظ سیاسی نیز خود را محدود می‌کند.

این سفیر روسیه اظهار کرد: وظیفه من به عنوان یک سفیر این است که این روند را بشکنم و من در این خصوص با نمایندگان پارلمان انگلیس که ما با آنها همکاری فعال داریم تفاهم بیشتری پیدا کرده‌ام.

وی همچنین تاکید کرد، دورنمای سیاسی در لندن برای همکاری سازنده با روسیه مناسب نیست.

انتهای پیام

کد N999510

وبگردی