آفتاب

ساماندهی عفاف و حجاب در مهدکودک‌ها و تفرجگاه‌ها در دستور کار

ساماندهی عفاف و حجاب در مهدکودک‌ها و تفرجگاه‌ها در دستور کار

جانشین قائم مقام ‌وزارت کشور و رئیس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی پس از موفقیت 80 درصدی ساماندهی ادارات دولتی و مجتمع‌های تجاری در زمینه عفاف و حجاب، از ساماندهی مهدکودک‌ها و تفرجگاه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، علی ملازاده در همایش امر به معروف و نهی از منکر در استان، اظهار کرد: با تعیین حدود پوشش زن و مرد و ابلاغ آن به حراست‌های ادارات و سازمان‌های دولتی شاهد رعایت 80 درصدی عفاف و حجاب هستیم.

وی ادامه داد: پس از این موفقیت در ادارات دولتی، به سمت دفاتر خصوصی رفته و سعی در اصلاح این حوزه داریم چرا که این تصور در این ادارات وجود دارد که چون زیرنظر دولت نیستند، حساسیت کمتری در آنجا وجود دارد. همچنین ساماندهی مهدکودک‌ها و تفرجگاه‌ها در دستورالعمل بعدی این ستاد قرار گرفته است.

ملازاده با بیان اینکه چند سالیست که ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در سطح دستگاه‌های دولتی اجرا می‌شود، گفت: مبنای تشکیل این ستاد دغدغه‌های مقام معظم رهبری، ترویج حجاب و عفاف و صیانت از حقوق شهروندی بود و برای 27 دستگاه در 310 بند تدوین و ابلاغ شد و مسئولیت اجرای آن ابتدا بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود سپس به وزارت کشور سپرده شد.

وی با تاکید بر اینکه کارهای ارزشمندی در این زمینه صورت گرفت، افزود: مطالبات علما، مراجع و مردم این است که در ابتدا خود کارکنان در حوزه عفاف و حجاب، ملاحظات لازم را رعایت کنند.

ملازاده برنامه‌های تدوین شده برای دستگاه‌ها و ادارات را در سه زمینه فرهنگی، آموزشی و تربیتی برشمرد و افزود: اصل حجاب به عفاف برمی‌گردد و اگر بحث عفاف در افراد نهادینه شود، خود به خود حجاب رعایت خواهد شد.

جانشین قائم مقام ‌وزارت کشور تاکید کرد: بازرسی بازرسان ستاد مچ‌گیری نیست بلکه راهی برای تقویت کارکنان و کارمندان در زمینه رعایت عفاف و حجاب به وسیله برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی است.

وی با بیان اینکه اگر دولت به سمت الکترونیکی شدن پیش رود تخلفات هنگام مراجعه کمتر خواهد شد، تصریح کرد: گزارشات بسیاری در زمینه مطلوب نبودن ویترین‌ها و مانکن‌های مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری دریافت می‌شد که با انجام هماهنگی‌های لازم و ابلاغ دستورالعمل‌ها، حدود 80 درصد این مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری ساماندهی شده است.

ملازاده استان همدان را در زمینه انجام دستورالعمل‌های این ستاد موفق دانست و تاکید کرد: استان همدان از همان ابتدا هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و از موازی‌کاری و به وجود آمدن نارضایتی، جلوگیری کرد و در این زمینه شاهد همدلی و یکپارچگی مسئولان استان هستیم.

وی با تاکید بر متدین و خداترس بودن مردم همدان، خاطرنشان کرد: وضعیت خوب حجاب و عفاف این استان با استان‌های دیگر قابل مقایسه نیست و این موضوع باید به وسیله رسانه‌های ملی منتشر شده و فعالیت‌های خوب این استان، جریان‌سازی شود.

انتهای پیام

کد N999449

وبگردی