آفتاب

وزیر دفاع روسیه: اجازه نمی‌دهیم تهدید داعش به روسیه و متحدان ما برسد

وزیر دفاع روسیه: اجازه نمی‌دهیم تهدید داعش به روسیه و متحدان ما برسد

وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) تاکید کرد: فعالیت‌های مربوط به افراط‌گرایی مذهبی تحت عنوان داعش اخیرا به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز گفت: روسیه نمی‌تواند اجازه دهد تهدید داعش به روسیه یا متحدان ما برسد.

وی در جریان نشست مشترکی با وزیر دفاع بلاروس افزود: فعالیت‌های مربوط به افراط‌گرایی مذهبی تحت عنوان داعش اخیرا به طور چشمگیری افزایش یافته است. ما نمی‌توانیم اجازه رشد تهدیدهای تروریستی یا گسترش آن در روسیه یا کشورهای متحد را بدهیم.

شویگو ادامه داد: نیروهای دولت سوریه با حمایت هوایی ما از حالت دفاعی به تهاجمی تغییر یافته و بخش‌هایی از خاکشان را که به تصرف داعش درآمده بود، آزاد کردند. ما قصد داریم به کمک‌های خود به دولت مشروع سوریه ادامه دهیم و زمینه سازش در درگیری‌ها را ایجاد کنیم.

روسیه از 30 سپتامبر سال جاری میلادی به درخواست بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه حملات هوایی خود به مواضع داعش را آغاز و برای دمشق کمک‌های فنی و نظامی فراهم کرده است.

داعش بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه را تصرف کرده و به خاطر نقض شدید حقوق بشر، قصاوت و کشتار و همچنین تخریب بناهای یاد بود و مکان‌های تاریخی بسیار بدنام است.

روسیه، ایران، عراق و سوریه اواخر سپتامبر سال جاری میلادی "مرکز اطلاعات بغداد" را ایجاد کرده تا اقدامات نظامی علیه داعش را هماهنگ کنند.

پارلمان عراق قصد دارد تا پایان اکتبر سال جاری میلادی درباره مساله درخواست حمایت از نیروهای هوافضای روسیه در مبارزه با داعش رای‌گیری کند.

انتهای پیام

کد N999433

وبگردی