آفتاب

بیماری های تنفسی زائران عتبات را بیشتر از وبا تهدید می کند

بیماری های تنفسی زائران عتبات را بیشتر از وبا تهدید می کند

یک متخصص بیماری های گوارشی درباره شیوع وبا از عراق گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرد، خطر بیماری های تنفسی بیشتر از وباست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر ساله در ایام عزاداری اباعبدالله و بیشتر شدن سفرها به عتبات عالیات، نگرانی ها درباره شیوع بیماری های عفونی مثل وبا بیشتر می شود. امسال هم مانند سال های گذشته، وزارت بهداشت و اورژانس توصیه هایی به زائرین در این باره داشته اند و هشدار داده شده است.


دکتر پورشمس، متخصص بیماری های دستگاه گوارش در این باره به خبرآنلاین می گوید: با توجه به رسیدن فصل سرما موضوع ابتلا به وبا کمرنگ شده و بیشتر فصل ابتلا به بیماری های تنفسی مانند کرونا ویروس و... است.


او ادامه می دهد: وبا معمولا برای فصل گرم تابستان است. ولی با توجه به لزوم رعایت و پیشگیری از ابتلای احتمالی به وبا، به هموطنان عزیز توصیه میشود که حتما از آب سالم و بهداشتی استفاده کرده، از مصرف خوراکی های الوده پرهیز و حتما پس از استفاده از سرویس بهداشتی دستهای خود را به دقت بشویند.


این پزشک متخصص تاکید می کند که زائران عزیز نسبت به علائم وبا هوشیار باشند و در صورت مشاهده ی اسهال آبکی حتما از مایعات زیاد استفاده کنند.


پیش از این نیز سخنگوی وزارت بهداشت در این باره به خبرآنلاین گفته بود: خوشبختانه کنترل وبا برای ما بسیار راحت تر از ویروس کروناست چرا که سالها با این بیماری درگیر بودیم و این بیماری عفونی با ویروس مرس که درمان ندارد و هنوز راهی برای پیشگیری از آن پیدا نشده متفاوت است.

او ادامه داد: با توجه به این که تعداد قابل توجهی زائر امسال هم مانند سال های پیش از عراق به کشور خواهند آمد وزارت بهداشت تدابیر لازم را اندیشیده و امیدواریم بتوانیم به طور کامل این بیماری را کنترل کنیم.

دکتر صابری نیا، رییس اورژانس کشور هم از مراقبت های سندرمیک برای این گونه بیماری ها خبر داده بود و گفته بود: در مورد اربعین کمیته ی بهداشت و درمان زیر نظر سازمان حج شکل گرفته که متولی آن وزارت بهداشت است. این کمیته هر 15 روز یک بار جلسه دارد که بتواند برای آن ایام بهترین تدابیر را بیاندیشد.

صابری نیا در پاسخ به خبرآنلاین در مورد این که راه جلوگیری از ابتلا به این بیماری چیست گفته بود: در مورد وبا بهترین راه مراقبت های بهداشتی است. استفاده از آب سالم، شست و شوی دست و صورت و سایر مراقبت هایی که به زائران آموزش داده می شود به آن ها کمک می کند تا از ابتلا به بیماری هایی مانند وبا در امان بمانند.
17304

 

کد N999391

وبگردی