آفتاب

بایدن: مخالف حمله به مخفیگاه بن لادن نبودم

بایدن: مخالف حمله به مخفیگاه بن لادن نبودم

معاون رییس جمهوری آمریکا در حالی اعلام کرد که مخالف حمله به مخفیگاه رهبر سابق القاعده در سال 2011 نبوده که گمانه زنی‌ها درباره احتمال نامزدی‌اش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به شدت افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جوزف بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاه جورج واشنگتن گفت:‌ من عقیده‌ام را به باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا گفتم مبنی براینکه فکر می‌کنم او باید براساس منافع خودش قدم بردارد.

وی ادعاها درباره این که با حمله به مخفیگاه اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در پاکستان مخالف بود را رد کرد و بر این مساله تاکید کرد که به اوباما پیشنهاد داد تا برای تایید این مساله که آیا بن لادن واقعا در آن محل حضور دارد یا خیر،‌ صبر کند، پیش از آنکه بخواهد دستور حمله بدهد.

معاون رییس جمهوری آمریکا ادامه داد: درحالیکه از اتاق بحران بیرون می‌آمدیم و از پله‌ها بالا می‌رفتیم، زمانیکه اوباما درباره حمله صحبت کرد، عقیده خود را گفتم و به او گفتم که براساس منافع خود عمل کند.

این اظهارات جدید با صحبت‌های 2012 بایدن که گفته بود مخالف حمله بوده، مغایر است.

وی هم‌چنین در صحبت‌های روز سه شنبه گفت که تنها دو مشاور اوباما در نشست اتاق بحران به این مساله که آیا اوباما دستور حمله می‌دهد یا خیر، پاسخ‌هایی قطعی و روشن دادند. لئون پانه‌تا، مدیر وقت آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق که مخالفت خود را اعلام کردند.

گمانه زنی‌ها درباره احتمال نامزدی جوزف بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا درحالی شدت یافته که رسانه‌های محلی اخیرا از قول منابع گزارش دادند که اعلام نامزدی وی قریب‌الوقوع است.

انتهای پیام

کد N999312

وبگردی