آفتاب

تاکید انجمن اسلامی دانشجویان استرالیا و نیوزلند بر بررسی ابعاد حادثه منا

تاکید انجمن اسلامی دانشجویان استرالیا و نیوزلند بر بررسی ابعاد حادثه منا

انجمن اسلامی دانشجویان استرالیا و نیوزلند در بیانیه‌ای بر بررسی ابعاد گسترده حادثه دلخراش منا تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این پیام به شرح ذیل است :بار دیگر بی تدبیری ، بی مبالاتی دولت سعودی اندوهی بزرگ در جهان اسلام پدید آورد. عید قربان امسال قربانی متفاوتی داشت؛ چرا که در پس قصور جاهلانه- و ای بسا عامدانه- رژیم آل سعود، لباس احرام زائران خانه خدا به کفن مبدل شد و هزاران زائر خانه خدا و مهاجر الی الله از سراسر جهان اسلام در نهایت مظلومیت عروج نمودند و داغ سنگینی را بر پیکرده جامعه زخم خورده اسلامی نهادند.

جان باختن حجاج بیت الله الحرام در عید قربان امسال و در مجاورت مشاهد شریفه و اماکن امن که یادآور کشتار حجاج ایرانی در سال 1366 به دست عمال خود فروخته سعودی بود، عجز ایشان را در مدیریت سرزمین امن الهی و نیز در برگزاری مراسم حج، به تمامی مسلمانان و آزادمنشان جهان ثابت نمود.

مساله تاسف بار این است که دولت سعودی بجای عذرخواهی از حجاج و دولت های اسلامی ، در صدد توجیه کم کاری و اشتباهات خویش است و با تزویر و موذی گری رسانه ای قصد گریز از مسوولیت حقوقی و انسانی این فاجعه عظیم را دارد. در این راستا ، سکوت ذلت بار و بعضا همنوایی برخی از دول منطقه با حاکمان سعودی برای سرپوش نهادن به وقایع و انحراف افکار عمومی، مسئولیت قلم های های بیدار امت اسلامی را در دادخواهی از بغض های فروخورده بازماندگان حج سنگین تر می‌کند.

بی شک این قصور نابخشودنی از رژیمی که در کارنامه ماه های اخیر خود کشتار هزاران کودک و زن و مرد بیگناه یمنی را ثبت کرده است استحقاق پیگیری های قضایی در سطوح بین‌المللی را دارد.

انجمن اسلامی دانشجویان استرالیا و نیوزیلند با عرض تسلیت به حضرت صاحب الزمان (عج) ، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای و تمامی مسلمانان جهان علی الخصوص خانواده های داغدار این فاجعه ، از خداوند منان برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می نماید و شفای عاجل آسیب دیدگان و مجروحان حج امسال را از درگاه رحمتش مسالت می نماید.

در پایان انجمن اسلامی دانشجویان استرالیا و نیوزیلند ضمن محکوم نمودن سوء مدیریت و بی کفایتی مسئولان و مقامات سعودی بر موارد زیر تاکید می‌کند:

-دولت سعودی به جای فرافکنی و متهم کردن این و آن ، با عذرخواهی از امت های اسلامی و خانواده های داغدار مسئولیت قانونی خود را در جان باختن هزاران نفر در این حادثه پذیرفته و به تعهدات قانونی خود در قبال آسیب دیدگان حج عمل نماید.

-ابعاد گسترده این حادثه دلخراش می بایست به دقت مورد بررسی قرار گیرد. از این رو به جاست تا از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی کمیته حقیقت یابی تشکیل شود تا این واقعه خونین ریشه یابی شود. همچنین با توجه به عدم شایستگی و ناتوانی دولت سعودی در برگزاری و مدیریت مراسم عظیم حج،‌ لزوم اداره این رویداد عظیم از سوی متولیانی عالم و متعهد از سرتاسر جهان اسلام محسوس است.

انتهای پیام

کد N999289

وبگردی