آفتاب

سلیمی: استفاده از تریبون‌های مذهبی برای استفاده‌های حزبی و جناحی غیرقابل دفاع است

سلیمی: استفاده از تریبون‌های مذهبی برای استفاده‌های حزبی و جناحی غیرقابل دفاع است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی استفاده نکردن از تریبون‌های مذهبی برای مسائل حزبی و جناحی را مورد تاکید قرار داد.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درخصوص ضرورت عدم استفاده افراد و جناح‌های سیاسی از تریبون‌های مذهبی در ایام ماه‌های محرم و صفر گفت: نکته قابل توجه این است که واقعه عاشورا نمی‌تواند جدای از مسائل سیاسی باشد و اگر این‌طور بگوییم نوعی تحریف در این موضوع رخ داده است.

وی ادامه داد:‌ قطعا امام حسین (ع) برای مسائل مهمی همچون امر به معروف و نهی از منکر و خارج کردن حکومت از دست ظالمینی مانند یزید به مبارزه برخاست که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم محلات در مجلس خاطرنشان کرد: در عین حال بحث دیگر این است که منزلت عاشورا را نباید در حد مسائل فردی، جناحی و حزبی فروکاست، یعنی تنزل این مکتب در حد مسائل جناحی قطعا امری غیر قابل دفاع است و با وجود اینکه سیاسی بودن واقعه عاشورا را نمی‌توان از مباحث اساسی جهان اسلام جدا کرد نباید این تریبون را در اختیار مسائل حزبی، فردی و قبیله‌ای قرار داد.

سلیمی همچنین تاکید کرد: ان‌شاالله در این ایام شاهد چنین رفتارهایی نباشیم و اگر قرار است مسائل سیاسی مطرح شود باید به موضوعاتی همچون کشتار در سوریه، یمن و عراق پرداخت؛ چرا که در حال حاضر چنین مسائل کلانی در جهان اسلام وجود دارد.

انتهای پیام

کد N999256

وبگردی