آفتاب
سبحانی‌نیا:

ایران از فرصت تغییر رویکرد در کانادا استفاده کند

ایران از فرصت تغییر رویکرد در کانادا استفاده کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تغییر رویکرد دولت کانادا را گام مثبتی در جهت تقویت روابط ایران و کانادا و حل مشکلات بین دو کشور دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: کانادا در سال‌های اخیر متأسفانه یکی از بانیان صدور قطعنامه از جمله قطعنامه‌های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران بوده و همواره از مخالفین سرسخت جمهوری اسلامی به ویژه در زمینه مذاکرات و توافق هسته‌ای بوده است.

وی نقش رژیم صهیونیستی در حاکمیت کانادا و ارتباط تندروها با مجموعه نخست‌وزیری سابق این کشور را از دلایل پرچمداری کانادا علیه ایران عنوان و خاطرنشان کرد: بالطبع تغییر رویکرد مردم کانادا در انتخابات جدید و روی کار آمدن «ترودو» و مجموعه جدید در این کشور با نگاه مثبت به مذاکرات هسته‌ای و روابط با جمهوری اسلامی ایران می‌تواند حرکت مثبتی در جهت روابط دو کشور و رفع مسائلی باشد که در دولت گذشته پایه‌ریزی شده و باعث ایجاد فاصله بین ایران و کانادا شده بود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس تصریح کرد: قاعدتاً ملت‌ها نگاه مثبتی به افراط و تفریط ندارند و به دنبال اعتدال و روابط مثبت با دنیا و اتخاذ مواضع منطقی هستند. همچنان که در این انتخابات هم مردم کانادا این رویکرد را تأکید کردند.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه افراطی‌گری‌های دولت و نخست‌وزیر پیشین کانادا خوشایند مردم این کشور نبوده، تأکید کرد: مردم کانادا نگاه جدیدی به تقویت روابط با همه کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران و رفع تنش‌های منطقه‌ای دارند که نگاه مثبتی است و جمهوری اسلامی ایران هم باید از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشد.

انتهای پیام

کد N999228

وبگردی