آفتاب

بالاگرفتن اختلاف در دولت مستعفی یمن

بالاگرفتن اختلاف در دولت مستعفی یمن

به دنبال بالاگرفتن اختلاف میان نخست وزیر دولت مستعفی یمن با رئیس جمهوری فراری این کشور بر سر ابقا یا جایگزینی ریاض یاسین، وزیر امور خارجه دولت مستعفی، خالد بحاح در پیامی به تمامی سفارت‌خانه‌های یمن خواستار عدم همکاری این سفارت‌ها با وزیر خارجه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس سندی که به تمامی سفارتخانه‌های یمن در خارج از این کشور ارسال شده، خالد بحاح، نخست وزیر دولت مستعفی یمن تمامی دستورات صادره از سوی ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت مستعفی که از هفت ماه قبل از سوی عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری فراری به این سمت مکلف شد، را "باطل" و "فاقد ارزش قانونی" دانست.

این سند حاکی از علنی شدن اختلافات میان هادی با معاون خود در مورد ریاض یاسین است.

یاسین که پیش از این در پست وزارت بهداشت بود از اواخر فوریه گذشته به جای عبدالله الصایدی از سوی هادی به سمت وزارت خارجه دولت مستعفی منصوب شد.

الصایدی که چند روز پس از آزادی بحاح در 16 مارس گذشته موفق به خروج از یمن شد در ریاض به هادی پیوست.

با پیوستن الصایدی به دولت مستعفی، بحاح خواستار بازگشت وی به سمت پیشین شد اما هادی و ائتلاف به دلیل حضور رسانه‌ای بیشتر یاسین و نیز به دلیل اینکه شخص دیگری در وزارت بهداشت به جای یاسین تعیین شده بر ابقای یاسین در پست وزارت خارجه تاکید ورزیدند و همین مساله نقطه شروع اختلافات میان هادی و بحاح بود.

انتهای پیام

کد N999118

وبگردی