آفتاب
عضو هیات علمی جامعة‌المصطفی العالمیه:

در جامعه اسلامی نباید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت بود

در جامعه اسلامی نباید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت بود

عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: نباید در جامعه اسلامی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت بود.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: نباید در جامعه اسلامی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت الاسلام ناصر رفیعی شب گذشته در جمع عزاداران و سوگواران حسینی گفت: تاریخ همواره تکرار می‌شود؛ چرا که مانند رودخانه ای جاری است که سرچشمه آن پایدار و پا برجا است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عاشورای حسینی افزود: هر چند قیام عاشورا در یک سرزمین و زمان محدود اتفاق افتاد، اما درس و پیام این رویداد عظیم برای همه دنیا و به خصوص انقلاب اسلامی ما قابل استفاده است.

وی خاطرنشان کرد: وجود یزید و یزیدیان تنها مربوط به دوره امام حسین(ع) نبود و بارها تاریخ تکرار می شود و حق و باطل تقابل پیدا می کند و در برابر هم می ایستد.

وی اظهار کرد: امروز می بینیم همچنان در جهان خون مردم بی گناه و مظلوم را می ریزند همانگونه که آل سعود با جنایت های خود مردم یمن را به خاک و خون می کشد و جوانان را به جرم مسلمانی می کشند و مساجد را منفجر می سازند و صهیونیست ها نیز در کشتار بی رحمانه خود به زنان و کودکان رحم نمی‌کنند.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه در رابطه با هشدارهای حادثه عظیم عاشورا عنوان کرد: یکی از هشدارهای مهم در این واقعه قداست شکنی و حرمت شکنی است. دین اسلام در این باره بر حرمت 5 چیز همچون قرآن کریم، پیامبر اسلام، اهل بیت(ع)، خانه خدا و آبروی مومن حرمت زیادی قائل است و برخی از حرمت شکنی ها قابل جبران نیست.

وی گفت: در زمان امام حسین(ع) حرمت شکنی کردند همان طور که حرمت پیامبر (ص) را نگاه نداشتند و بعد از رحلت ایشان، امام علی(ع) را خانه نشین و سپس امامت را به خلافت و خلافت را به سلطنت مبدل ساختند.

رفیعی ادامه داد: آنها حتی به حرمت قرآن نیز توجهی نداشتند و آیات الهی در مورد شخصیت امام علی(ع) که همواره در کنار رسول خدا بود را تغییر دادند و در ادامه نیز حرمت مکه را نگاه نداشتند و آن را به آتش کشیدند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و ستم قیام کرد و در خطبه هایش متذکر شد که در برابر ظلم سکوت نکنید و هر کسی ببیند در جامعه حاکم ستمگری هست که به حرام توجهی ندارد و پیمان خدا را می شکند و سنت پیامبر (ص) را زیر پا می گذارد و در برابر او سکوت می کند از اهل جهنم خواهد شد.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: یکی از درس‌های مهم عاشورا توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است. رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند نسبت به قضایا و مسائل حساس باشید هر کس به نوبه خود مسئولیت دارد با قلم و تریبون به امر به معروف و نهی از منکر بپردازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مدارا و مداهنه گفت: در اسلام به مدارا سفارش شده و انسان حتی با دشمن خود می تواند مدارا کند اما مداهنه عقب نشینی از موضع الهی است که هیچ گاه خداوند به چنین امری راضی نمی باشد.

رفیعی افزود:برخی فکر می‌کردند قیام امام حسین برای حکومت است یا فقط به دعوت کوفیان آمده است اما امام حسین(ع) در این باره خطبه خواند وی بارها سر علما و دانشمندان فریاد زد و گفت سکوت نکنید.

وی در پایان متذکر شد: در بی حجابی و لقمه حرام در جامعه بی تفاوت نباشیم و به امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم.

انتهای پیام

کد N999076

وبگردی